برتری سه ایده دانشجویی در نخستین رویداد شتاب سلامت جامعه با گیاهان دارویی

مرزبان گفت: در پی برگزاری نخستین رویداد شتاب سلامت جامعه با گیاهان دارویی در مرکز آموزش علمی کاربردی فن آوران کشاورزی صدرا، سه ایده دانشجویی حائز مقام اول تا سوم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «زهرا مرزبان»، امروز (چهارشنبه 1 دی) در اختتامیه نخستین رویداد شتاب سلامت جامعه با گیاهان دارویی در مرکز آموزش علمی کاربردی فن آوران کشاورزی صدرا گفت: گیاهان دارویی از ظرفیت‌ های بالقوه و بالفعل اقتصادی کشور به شمار می روند که در فارس دارای تنوع بسیاری هستند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فناوران کشاورزی صدرا افزود: برای استفاده موثر از گونه‌ های متعدد گیاهان دارویی استان  فارس تقویت صنایع تبدیلی ضرورت داشته و سودآوری مطلوبی در پی دارد.

وی اضافه کرد: حدود سه هزار گیاه دارویی شناخته شده در کشور در فارس به‌ صورت خودرو یا دست کاشت تولید می شود و از آنجا که کشت گیاهان دارویی به آب کمتری نیاز داشته و درآمدزایی مطلوبی دارد از مهمترین علل تمایل کشاورزان به سمت پرورش این گونه هاست.

مرزبان تاکید کرد: گیاهان دارویی دارای چهار کاربرد درمانی، بهداشتی، غدایی و صنعتی است و کاربرد فراوان و سود کلان دارد و بسیاری از کشورها با روی آوردن به این صنعت سعی دارند تا اقتصاد خود را سامان بدهند.

وی ادامه داد: امروز اغلب داروهای مدرن، منشا گیاهی دارند و گیاهان دارویی می توانند بر بیماری ساده مانند سرماخوردگی و حتی بیماری سرطان تاثیر گذار باشند.

مرزبان با اشاره به برگزیدگان نخستین رویداد شتاب سلامت جامعه با گیاهان دارویی بیان کرد: از مجموع 24 ایده ارسال شده به دبیرخانه این رویداد، پنج ایده از دانشجویان ماریا جمشیدی، لاله دباغ، حبیبه دهقان، مصطفی غلامی و امیرحسین باحیا انتخاب شدند و به مدت پنج ساعت با هم رقابت کردند.

خاطر نشان می شود، «لاله دباغ» با ایده استفاده از گیاهان دارویی در بیماری زنان، مقام اول، «امیر حسین باحیا» با ایده رایحه درمانی با گیاهان دارویی، مقام دوم و «مصطفی غلامی» با ایده  تولید روغن های مالشی، مقام سوم را در این رویداد به خود اختصاص دادند.

کد خبر 1129631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha