۶ هزار و ۲۰۰ دانش آموز امسال به آموزشگاه ها اضافه شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه ۶ هزار و ۲۰۰ دانش آموز امسال به‌ آموزشگاه های این استان اضافه شدند، گفت: حدود یک سوم از این تعداد، تکرار پایه هستند و دوم سوم‌ از آنان نیز جذب مدارس شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «مهدی مودی» روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد: در سال تحصیلی امسال 186 هزار و 415 دانش آموز جذب مدارس شدند که از نظر درصد می توان گفت 104 درصد است، این آمار نشان می دهد که در این مدت درصد پوشش تحصیلی بالا رفته و آموزش و پرورش در جذب امسال خوب عمل کرده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهارکرد: امسال 20 هزار دانش آموز کلاس اول ثبت نام کردند، آموزش و پرورش خراسان شمالی در جذب کلاس اولی ها 103 درصد فعالیت را انجام داد و هنوز کودکان به دوره های پیش دبستانی نیز جذب خواهند شد و جذب ادامه دارد.

 

وی بر جذب دانش آموزان مناطق محروم و به خصوص عشایری تاکید کرد و اظهار داشت: از مجموع جذب شده ها در سال جاری دوهزار نفر دانش آموز عشایری هستند که بنا به دلایل مختلف در سال های گذشته جذب نشده بودند.

 

مودی با بیان اینکه هم اکنون تمامی مدارس به صورت حضوری فعالیت دارند، گفت: اما هیچ اجباری برای دانش آموزان برای سر کلاس درس حضوری وجود ندارد و در کنار این آموزش حضوری، آموزش مجازی نیز در شبکه ملی شاد وجود دارد و تصمیم را به شورای های مدارس واگذار کرده ایم که از نماینده های مختلف به خصوص اولیای دانش آموزان در آن حضور دارند و می توانند در خصوص نحوه کلاس های حضوری و ساعت ها با هم گفت و گو داشته باشند و تصمیم بگیرند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در زمان آزمون ها نیز با توجه به تصمیم شورای مدرسه، کلاس ها تعطیل خواهند شد.

 

مودی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تمامی شاخص ها که حدود 40 مورد است، رتبه 10 را در بین کشور دارد، افزود: تلاش ها در بخش های مختلف برای ارتقا مضاعف شده است.

 

وی به هفته سواد آموزی نیز اشاره ای کرد و افزود: درصد باسوادی در سطح استان در اوایل انقلاب 40 درصد بود در حالی که متوسط کشوری در این زمینه 48 درصد بود و هم اینک با تلاش ها و پیگیری هایی که در این زمینه انجام شده، این درصد به 96.5 ارتقا یافته است.

 

وی بر توسعه نهضت سواد آموزی در سطح کشور تاکید کرد و گفت: به طور میانگین از سال 58 تاکنون در هر یک سال 5 هزار نفر با سوداد شده اند این در حالی است که در حوزه ابتدایی نیز آمار 10 هزار نفر بوده است.

 

 

کد خبر 1129653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha