سیاست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هوشمندسازی جاده‌ها و کاهش تلفات است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: سیاست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجهز کردن جاده‌ها به علم و فناوری روز و هوشمند سازی جاده‌ها است تا به کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد راشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در نشست با اصحاب رسانه کردستان با تبریک هفته راهداری اظهار کرد: به مناسبت هفته راهداران با همراهی همکاران این مجموعه برای نخستین بار اقدام به آزادی ۱۰ نفر از زندانیان کردیم.

 

وی با بیان اینکه ۱۲۰ میلیون تومان از طرف این مجموعه پرداخت شد، افزود: مبلغ پرداختی مجموعه راهداری استان، گذشت شاکیان و‌ کمک ستاد دیه استان نیز  منجر به آزادی ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد شد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان عنوان کرد: در یکسال و نیم اخیر برنامه‌ریزی لازم برای تحقق اهداف در حوزه حمل و نقل و راهداری انجام شد که حفظ و نگهداری جاده‌ها با هشت هزار کیلومتر راه بین شهری و ۶ هزار کیلومتر راه روستایی با ارزش ده میلیارد تومان اولویت راهداری استان است.

 

آسفالت جاده‌ها و راههای استان نیازمند لکه‌گیری و روکش است

 

مدرس‌گرجی اعلام کرد: عمر آسفالت جاده‌های راههای استان به‌ویژه راههای روستایی بالاست و نیاز به لکه‌گیری و نگهداری دارند که امسال یکصد کیلومتر راه روستایی و بین شهری روکش آسفالت شد.

 

وی اضافه کرد: راههای بین شهری استان حدود ۳۰۰ کیلومتر خرابی شدید و ۴۰۰ کیلومتر خرابی متوسط دارند که نیاز به روکش آسفالت است و هر کیلومتر آسفالت ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه میانگین کردستان نسبت به میانگین کشوری در میزان راههای روستایی پایین است، بیان کرد: دیدگاه ما بیشتر نگهداری راههای روستایی است و منابع استان بیشتر به سمت ساخت پیش رفته است.

 

۳ هزار و ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی استان در یکسال و نیم اخیر آسفالت شد

 

مدرس گرجی یادآور شد: از ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی ۳ هزار و ۱۶۰ کیلومتر آسفالت است که ۲۰۰ کیلومتر آن در یکسال و نیم اخیر آسفالت شده‌اند.

 

وی هزینه خط کشی هر کیلومتر راه را ۱۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: میانگین کشوری در حوزه طول راه روستایی در کشور ۵۴ درصد و در استان این رقم ۵۰ درصد است اما در حوزه راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار راه آسفالت این روستاها در کشور ۸۰ درصد و در استان ۶۰ درصد است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: برای ساخت آسفالت راههای روستایی استان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مناطق مختلف در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد آن اختصاص یافته است.

 

مدرس گرجی بیان کرد: اگر ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شود به میانگین کشوری نزدیک خواهیم شد که به ۶۸ درصد افزایش خواهیم یافت و اگر این اتفاق سه سال پشت سر هم انجام شود به میانگین کشوری یعنی ۸۰ درصد خواهد رسید.

 

هزینه ۳۹ میلیاردی اعتبارات برای ایمنی راههای بین شهری کردستان

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به نگهداری راههای بین شهری پرداخت و گفت: در این راستا در سال‌جاری ۳۹ میلیارد تومان در حوزه ایمنی راهها هزینه شده است.

 

مدرس گرجی به افزایش تلفات رانندگی در  جاده‌های استان در سال‌جاری پرداخت و تصریح کرد: ارتقای جاده‌ها به بزرگراه در کاهش تصادفات جاده‌ای اثرگذار است اما رفتار رانندگی و‌ رعایت ضوابط رانندگی در کاهش تصادفات جاده‌ای بیشتر باید فرهنگسازی شود.

 

وی ایجاد دوربین‌های ثبت تخلف و هوشمندسازی دوربین‌ها را از جمله اقدامات استان دانست و گفت: ۳۳ دوربین ثبت تخلف در راههای استان فعال است که منجر به کاهش حضور فیزیکی پلیس در جاده‌ها و کاهش تلفات و تصادفات شده است و علاوه بر این تعداد دوربین فعال، در حال ایجاد ۱۰ دوربین دیگر و دریافت مجوز ۱۴ دوربین ثبت تخلف در راههای استان هستیم.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: سیاست سازمان راهداری کشور مجهز کردن جاده‌ها به علم و فناوری روز و هوشمند سازی جاده‌ها است تا به کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات دست یابیم.

 

مدرس گرجی عنوان کرد: در کردستان دو مرز رسمی سیرانبند بانه و مرز باشماق مریوان داریم که مدیریت مرزها به وزارت راه‌ و شهرسازی داده شد و در استان‌های مرزی نیز ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مدیریت نقش دارد.

 

وی به مصوبه بهمن 99 درخصوص ساماندهی مرز باشماق پرداخت و خاطر نشان کرد: این سازمان به لحاظ ریالی مشکلی ندارد و نیاز است در کنار اقدامات زیرساختی این اداره‌کل سایر ادارات متولی نیز همکاری کنند تا شاهد ارتقای زیرساخت‌های مرز باشماق باشیم.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد: سن ناوگان مینی‌بوس در کشور 25 سال و در استان 32 سال است و نیاز به برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل هستیم.

 

مدرس گرجی سن ناوگان اتوبوس استان را یازده سال و در کشور ۱۲ سال دانست و بیان کرد: در راستای سن ناوگان اتوبوس وضعیت استان مطلوب است.

 

۱۶ هزار راننده در حوزه بار و مسافر در استان فعال هستند

 

وی اضافه کرد: ۱۶ هزار راننده در حوزه بار و مسافر داریم که در استان فعال هستند و کردستان رانندگان همواره پای کار بوده‌اند و در حمل کالاهای اساسی نیز فعال بوده‌اند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان عنوان کرد: پاسگاه پلیس راه بانه سقز بزودی راندازی خواهد شد و این اقدام نیز در حال پیگیری و اقدام است و تونل گردنه خان به لحاظ سازه‌ای و روشنایی بهسازی می‌شود و مسیرهای پرتصادف بهسازی و ایمنی خواهد شد.

 

مدرس گرجی اضافه کرد: در ۲۴ راهدارخانه همکاران راهدارخانه برای زمستان مستقر شده‌اند و ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات نیز در این راستا فعال هستند.

 

 

کد خبر 1129654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha