۹۵ درصد از هزینه‌های ناباروری طبق تعهدات بیمه سلامت انجام می‌شود/ قم پیشرو در صدور نسخه الکترونیکی در کشور است 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۹۵ درصد از هزینه‌های ناباروری طبق تعهدات بیمه سلامت انجام می‌شود و برآنیم این میزان تعهدات را در جهت حمایت از جمعیت جوان به صد در صد برسانیم. 

به گزارش شبستان از قم، محمد مهدی ناصحی در جمع خبرنگاران قم با اشاره به آغاز اجرای کامل نسخه‌نویسی از نخستین روز دی‌ماه در سراسر کشور اظهار داشت: در قم 93 درصد نسخه‌نویسی تاکنون تحقق یافته و قم پیشرو در صدور نسخه الکترونیکی در کشور است.

 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: با همراهی نظام پزشکی و علوم پزشکی و بیمه در صدد رفع موانع و توسعه زیرساختهای لازم در جهت اجرای کامل طرح هستیم.

 

وی بیان کرد: از امروز پرداخت‌ها به نسخ کاغذی به طور کامل ممنوع است و این امر دغدغه‌های زیادی در ارتباط با تعهدات بیمه‌ای به وجود آورده است و ما ملزم به تامین زیرساختی از سمت بیمه سلامتیم.


ناصحی عنوان کرد:پس از اینکه قانون الزام تحقق صدور نسخ الکترونیکی را تکلیف کرده بیش از 80 درصد در توسعه زیرساختها پیشرفت داشته‌ایم و بیش از 24 استان بالغ بر 80 درصد صدور نسخ را به صورت الکترونیکی اجرا کرده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: مقاومت‌هایی در مسیر اجرای طرح وجود داشت که عدم اگاهی مردم، قطعی برق و اینترنت از جمله موانع به شمار می‌رود که با توجه به کنار رفتن نسخ کاغذی، نظارت در جهت اجرای کامل طرح و موانع در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: صدور نسخ الکترونیکی طرحی ارزشمند در حفظ منابع حوزه سلامت و افزایش صرفه‌جویی و ارتقای ساماندهی و کاهش خطای پزشکی است، ضمن اینکه یک بیمار می‌تواند از چند داروخانه به وسیله کد رهگیری داروهای خود را در یک نسخه تهیه کند.

 

وی افزود: یکی از رویکردهای مهم پوشش همگانی بیمه و خدمات در مناطق محروم و حاشیه‌ای است تا به طور رایگان از 90 درصد هزینه‌های دولتی و 70 درصد هزینه سرپایی در بیمه سلامت برخوردار شوند.

 


ناصحی بیان کرد: تامین هزینه بیماران اوتیسم و گفتاردرمانی و کاردرمانی از طریق موسسات تحت قرارداد از جمله رویکردهای مهم بیمه سلامت است، همچنین با تعامل بهزیستی ویزه بیماران معلول توانستیم مبالغی از هزینه‌های درمان را پرداخت کنیم و در سال جاری 158 میلیارد تومان برای بیماران در حوزه توان بخشی هزینه کردیم.

 

وی در مورد وجود صندوق‌ها در بیمه سلامت عنوان کرد: 5 صندوق 42 میلیون نفر جمعیت در کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد که بزرگترین آن صندوق روستایی با 20 میلیون نفر جمعیت و پوشش همگانی با 13 میلیون و 500 نفر جمعیت و صندوق کارکنان و صندوق ایرانیان و سایر اقشار به ارائه خدمت می‌پردازد.

 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در مورد تامین هزینه‌های ناباروری تصریح کرد: بیمه سلامت در این بخش 700 میلیارد تومان اعتبار در سال 1400 در نظر گرفته است که مراکز دولتی و خصوصی تا سه نوبت تا سقف 50 میلیون تومان می‌توانند به ارائه خدمت بپردازند و مابه التفاوت هزینه‌ها نیز پرداخت می‌شود.

 

وی اظهار کرد: 95 درصد از هزینه‌های ناباروری طبق تعهدات بیمه سلامت انجام می‌شود و برآنیم این میزان تعهدات را در جهت حمایت از جمعیت جوان به صد در صد برسانیم، در این زمینه تمامی مراکز طرف قرارداد ملزم به پذیرش هزینه‌های درمان هستند.

کد خبر 1129724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha