توسعه روستاها نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه خدمات زیربنایی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: توسعه روستایی نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه خدمات زیربنایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رضا قادری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری بین بنیاد مسکن و شرکت گاز کردستان اظهار داشت: توسعه روستایی یکی از اجزای فرایند توسعه در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و برای تحقق این مهم نیز، ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه خدمات زیربنایی لازم و ضروری است.

 

 

وی بیان کرد: روستا، از نظر تقسیمات کشوری در ایران کوچکترین واحد سکونتی اجتماعی و سیاسی است که از طریق کشاورزی و دامپروری امرار معاش می‌کند.

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه پیشرفت فعالیت‌ها در زمینه ایجاد زیر ساخت‌های توسعه و رشد در روستاهای استان کردستان است که موجب تحقق هدف اساسی برای بهره‌مندی یکسان ساکنان شهر و روستا از امکانات رفاهی است و اگر این امر تحقق یابد زیربنای اقتصاد بر مبنای تولیدات محصولات کشاورزی، دامی و باغی و بی‌نیازی از واردات محقق خواهد شد.

 


 

احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت: هدف استراتژیک هر دو سازمان گسترش خدمات و افزایش امکانات رفاهی در روستاهاست که علاوه بر تامین انرژی پایدار و سکونتگاه مناسب مقدمات ایجاد اشتغال دائم  برای جوانان فراهم شود و این امر موجب شد کاهش مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها با کاهش محسوسی روبرو شود.

 

 

فعله‌گری با بیان اینکه گازرسانی به روستاها باعث افزایش امید به زندگی می‌شود، بیان کرد: اگر ساکنان روستا احساس کنند امکانات رفاهی عادلانه در بین شهر و روستا تقسیم شده است در محل زندگی خود خواهند ماند و دیگر پدیده ناهنجار حاشیه نشینی در شهرها رو به گسترش پیش نخواهد رفت.

 

 

وی افزود: برخورداری هر منطقه‌ای اعم از روستایی و شهری از امکانات رفاهی شامل راه، آب، برق، گاز،  تلفن و بهداشت از جمله اصلی‌ترین حقوق مردم محسوب می‌شود و در کشور ما شهرنشین‌ها بسیار زودتر از روستاییان از این خدمات بهره‌مند شدند و در دوره‌ای روستاییان ما از نبود شرایط رفاهی لازم گلایه مند بودند و همین مسئله هم یکی از عوامل دخیل در مهاجرت آنها به حاشیه شهرها بوده است.

 

 

فعله گری با اشاره به اینکه در ابتدای امسال یک‌هزار و 390 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند، عنوان کرد: از ابتدای امسال تعداد 40 روستا به جمع روستاهای گازدار استان اضافه شده و جمع کل روستاهای گازدار کردستان تا پایان آبان ماه به 1430 روستا افزایش یافته است‌

 

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: هم‌اکنون عملیات گازرسانی در 102 روستای استان فعال است و انتظار می‌رود تا دهه مبارک فجر تعدادی از این روستاها به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 1129766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha