۹۰ درصد اصناف خراسان جنوبی واکسن کرونا تزریق کردند/ لزوم نصب کارت واکسن به درب مغازه

علیزاده با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد اصناف خراسان جنوبی واکسن کرونا تزریق کردند، گفت: از هفته آینده متصدیان اصناف باید کارت واکسیناسیون کرونا را به درب مغازه‌ها نصب کنند.

«رضا علیزاده بیرجندی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت واکسیناسیون اصناف در خراسان جنوبی بهتر شده و تاکنون 90 درصد اصناف دز دوم واکسن کرونا تزریق کرده اند.

 

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر بازرسی از اصناف با توجه به کارت واکسیناسیون در خراسان جنوبی توسط بازرسان و دانشگاه علوم پزشکی تشدید شده است، گفت: تلاش می کنیم 10 درصد باقیمانده اصناف اقناع سازی شوند تا واکسن کرونا تزریق کنند.

 

وی افزود: تاکنون واحد پلمپی از اصناف نداشته ایم چراکه بعد از اخطاریه گشت مشترک و منطقه ای، اصناف بلافاصله واکسن دریافت می کنند.

 

وی با بیان هدف ما واکسیناسیون اصناف است نه پلمپ واحد آنها، گفت: اگر بعد از اخطاریه، اصناف کارت واکسیناسیون نداشته باشند واحد آنها پلمپ می شود که تاکنون موردی در استان مشاهده نشده است.

 

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گریزی بر گشت ویژه شب یلدا زد و افزود: در این گشت 17 اخطاریه صادر و سه پرونده تخلف مربوط به گران فروشی و عدم درج قیمت تشکیل و به تعزیرت حکومتی معرفی شدند.

 

علیزاده تصریح کرد: در بازرسی های 10 روز گذشته ویژه کالاهای شب یلدا و بازار میوه؛ هر روز 90 واحد بازرسی انجام می شد، گرچه امسال قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته است و برخی اصنافی که آجیل و میوه خریداری کرده اند گلایه مند بوده و فروش ناچیزی داشته اند.

 

وی با بیان اینکه ستاد کرونا برنامه ریزی کرده تا اصناف با اولویت بندی خاصی، کارت واکسیناسیون کرونای خود را در محل واحد نصب کنند، گفت: این طرح از یک هفته دیگر اجرایی می شود که اتمام حجتی با واحدهای متخلف خواهد بود.

 

کد خبر 1129767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha