جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» در اصفهان برگزار می شود

حجت الاسلام احمدیان با تاکید بر اینکه با نگاه تأمین محتوای بقیه هنرها باید بتوانیم حمایت ویژه‌ای از شعر داشته باشیم گفت: جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» این هدف را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمد شیخ الاسلامی» در آیین رونمایی و نشست خبری جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» با بیان اینکه شعر از مقوله هایی است که حوزه  مانند  بسیاری از مقولات هنری هنوز نسبت به آن کم اهتمام  کرده است گفت: مسئله شعر حقیقتاً همواره در حوزه مورد توجه بوده و بزرگان از علما خودشان به شعر گفتن پرداخته اند.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به  برگزاری شعر طلاب در دوره های قبل  اظهار داشت: امسال نیز در بهمن ماه اختتامیه دوره پنجم این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی با تبیین مفهوم واژه  کوثر گفت: کوثر درست و عمیق ترجمه نشده و کوثر را خیر کثیر ترجمه کرده اند درحالیکه کوثر به معنی کثرت در کثرت، یعنی بسیار بی پایان و حقیقتی که هم ذاتاً بسیار و هم بی پایان و تمام نشدنی است، می باشد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه کوثر یعنی حقیقت بسیاری که بی پایان است و نمی‌شود برایش نهایت در نظر گرفت خاطرنشان کرد: اگر هنر و به طور خاص شعر و ادبیات به یک حقیقت بی پایان آفرینش متصل باشد قطعا ماندگار و پربرکت خواهد بود.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه هنر،  ایجاد بی پایانیست که لحظه لحظه ایجاد آفرینش و خلق هنر می کند متذکر شد: اگر کسی بخواهد این آفرینش که آفرینش هنری است برکت پیدا کند و به حقیقت  دریای بی‌پایان متصل شود و مدام بجوشد و این ذوق و این توان آفرین پایان پیدا نکند،  تنها راهش این است که به فاطمه زهرا سلام الله علیها متصل شود.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه اگرغیر از این باشد،  هنر یا آفرینش نیست یا تمام شدنی است و ماندگاری نخواهد داشت و برکت نخواهد کرد و زایش نخواهد داشت  اضافه کرد: هنری ماندگار است که در محضر فاطمه زهرا سلام الله علیها و اولاد فاطمه زهرا سلام الله علیها  و برای آنها باشد.

وی ادامه داد: در حال حاصر 9 هزار مبلغ مجازی در حوزه عملیه داریم که 2500 نفر از آن ها فعال بوده و مورد ارزیابی قرار می گیرند.

شیخ الاسلامی ادامه داد: شبکه مجازی در دفتر تبلیغات اسلامی بین مبلغان شیعه جهان درحال شکل گیری است که همه با هم ارتباط داشته باشند که مشابه آن در جهان اسلام نیست.

 

دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دریچه ای برای ورود حوزه علمیه به مباحث هنری است

حجت الاسلام «عبدالرسول احمدیان» نیز در این آیین با بیان اینکه دفتر تبلیغات نماد روشنفکری در حوزه علمیه است، عنوان کرد: شعبه اصفهان ظرفیت ویژه ای در مسائل هنری دارد، چرا که اصفهان مهد هنر است و نیاز است که به شعبه اصفهان دفتر تبلیغات در این باب نگاه ویژه ای شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تاکید کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دریچه ایست برای حوزه علمیه برای ورود به مباحث هنری  چرا که از این حیث اصفهان ظرفیت هنری بسیار بالایی دارد و امیدوارم که بتوانیم از این ظرفیت در راستای اهداف بلند که ترویج مکتب اهل بیت گام بردارد.

 

وی با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که در دفتر به صورت ویژه دنبال می شود، ادبیات و شعر است، خاطرنشان کرد: شعر منبعی برای بسیاری از هنرها است و بسیاری از هنرها وابسته به شعر هستند و امیدوارم ما هم با نگاه تعمیم به باقی هنرها نگاه ویژه ای به شعر داشته باشیم که تامین محتوای محافل مذهبی ما از این جشنواره باشد.

احمدیان با بیان اینکه  شعر خودش نه فقط یک هنر بلکه منبع و مرجع و محتوای بسیاری از هنرهای دیگراست افزود: این نکته بسیار مهم است و مداحی و ترانه های اسلامی وابسته به شعر هستند.

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد:  ما با نگاه تأمین محتوای بقیه هنرها باید بتوانیم حمایت ویژه‌ای از شعر داشته باشیم و جشنواره «حضرت مادر» هم این هدف را دنبال می‌کند یعنی هدف تامین محتوای محافل مذهبی مانند هیئاتف مداحان، شعرا سرودها و آواز هایی که همه کمک می‌کنند به ترویج معارف اهل بیت و این جشنواره این نگاه را دنبال می‌کند که بتوانیم چنین محتوایی را تولید ‌کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری این جشنواره در بخش های سرود، ترانه، تصنیف و مدح  گفت: این جشنواره با محورهای حضرت فاطمه(س) در قرآن و مقام مادر و مادر ائمه برگزار می شود.

احمدیان تاکید کرد: مهلت ارسال آثار تا 30 دی ماه سال جاری بوده و اختتامیه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

 

وی در پایان تصریح کرد: تلاش ما بر این است مجموعه آثار این جشنواره به صورت یک کتاب به چاپ و انتشار برسد.

 

 

کد خبر 1129776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha