انتخاب مدیران جدید برای دستگاه‌های اجرایی تسریع شود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: انتظار مردم این است که در انتخاب مدیران جدید دستگاه‌های استان، تعلل و تأخیر صورت نگرفته و این روند تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز چهارشنبه در شصت و نهمین گردهمایی ائمه جمعه استان که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به اینکه انتخاب و انتصاب استاندار جدید برای استان در دولت سیزدهم حدود سه ماه طول کشید و این تأخیر موجب گلایه‌مندی مردم و نخبگان شد، اکنون انتظار مردم این است که در انتخاب مدیران جدید دستگاه‌های استان، تعلل و تأخیر صورت نگرفته و این روند تسریع شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: استاندار خراسان شمالی بومی بوده و استان را به‌خوبی می‌شناسد؛ در نتیجه می‌تواند با مشورت افراد دلسوز در مدت‌زمان کوتاهی اقدام به انتخاب مدیران جدید کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: البته در این راستا باید به‌گونه‌ای اقدام شود که سهم خواهی صورت نگیرد؛ به این معنا که خدای‌ناکرده هر نماینده و گروه و جناحی به دنبال سهم خواهی در انتصابات نباشد.

 

امام‌جمعه بجنورد افزود: ما به‌عنوان امامان جمعه در انتصاب و انتخاب مدیران دخالتی نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم به‌گونه‌ای باشد که کسی فردا بگوید این مدیر را فلان امام‌جمعه تأیید یا تصریح کرده است.

 

حجت الاسلام نوری اظهارکرد: به همین دلیل به همه ائمه جمعه توصیه می‌کنیم حرمت و جایگاه امامت جمعه را حفظ کرده و در مشورت‌هایی که ارائه می‌دهید احتیاط کرده و مراقب باشید انتخاب و انتصاب مدیران به گردن ائمه جمعه انداخته نشود.

 

«محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: تلاش برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه و حساسیت ائمه جماعت به این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی بابیان اینکه با پشتیبانی عظیم و معنوی ائمه جمعه می توان مشکلات را به حداقل رساند، خاطر نشان کرد: با خرد جمعی، پشتیبانی ائمه جمعه در خصوص افزایش اعتماد بخشی، نهادینه کردن منویات مقام معظم رهبری در تمام ابعاد زندگی، وجود نیروهای دلسوز و مردمی می توانیم به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

 

حسین نژاد افزود: اگر زیرساخت های حوزه فرهنگی و اجتماعی مستحکم شود به دنبال آن مشکلات حوزه عمرانی نیز حل خواهد شد.

 

 

کد خبر 1129780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha