برگزاری رویداد ملی فهما مهمترین فعالیت ستاد کانون های مساجد کشور است

پارسا گفت: در جهت آموزش قرآنی کانون ما خانه قرآنی اسرا را راه اندازی کرده است و در این خانه، آموزش حفظ قرآن کریم برای کودکان ۷ تا ۱۴ سال و برای کودکان زیر ۷ سال، حفظ جزء ۳۰ قرآن برنامه ریزی شده است.

«مهدی پارسا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد، در خصوص فعالیت های کانون خود بیان کرد:  کانون فرهنگی هنری بهلول روستای بیلند شهرستان گناباد در سال 1382 تاسیس شده است،  قبل از افتتاح کانون، در قالب خانه فرهنگ فعالیت های فرهنگی و آموزشی برای نوجوانان و جوانان برگزار می کردیم.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری بهلول شهرستان گناباد با اشاره به راه اندازی سایت علامه بهلول  و سایت بیلند برای اطلاع رسانی فعالیت های کانون، مسجد و روستای بیلند؛ گفت: روستای بیلند حدود 19 هزار نفر جمعیت دارد و در سال 1400 به عنوان 10 روستای برتر قرآنی کشوری معرفی شده است و این نتیجه فعالیت کانون های فرهنگی هنری روستای ما در بحث قرآنی است.

 

وی با بیان اینکه توسط کانون بهلول، بیش از 20 نفر حافظ جزء 30 حافظ کل قرآن در مسابقه مدهامتان سال جاری شرکت کردند؛ تصریح کرد: بیش از 80 درصد رتبه های برتر قرائت قرآن در شهرستان مربوط به روستای بیلند است، توسط کانون ما هفته ای یک شب حلقه های معرفت برگزار می شود و در بحث تفسیر قرآن، روخوانی و صوت و لحن نیز فعال هستیم و کلاس هایی برگزار می شود.

 

پارسا اظهار کرد: در بحث های ادبی نیز کانون ما چند مولف کتاب دارد و یکی از این افراد دبیر نمونه معرفی شده است، کتابخانه ما با 5000 جلد به صورت اپن باز کتابهای آن در دسترس همه قرار دارد؛ همچنین در بحث ورزشی نیز، سالن ورزشی اجاره کردیم تا بچه های مسجد از آن استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانانی که در نماز جماعت مسجد شرکت می کنند، برای تشویق آنها به سالن استخر برده می شوند؛ افزود: اخیرا کانون ما خانه قرانی اسرا را راه اندازی کرده است، در این خانه، آموزش حفظ قرآن کریم برای کودکان 7 تا 14 سال و برای کودکان زیر 7 سال، حفظ جزء 30 قرآن برنامه ریزی شده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری بهلول شهرستان گناباد با اشاره به امضای تفاهم نامه با مدرسه امام صادق روستای بیلند مبنی بر آموزش قرآن به دانش آموزان این مدرسه توسط کانون؛ گفت: بر اساس تفاهم نامه هفته ای یک روز خواهران کانون جلسه آموزشی را در مدرسه امام صادق برگزار می کنند؛ همچنین روز پنج شنبه کلاس حفظ قرآن در کانون برگزار می شود.

 

وی امتیاز کانون بهلول گناباد را حدود 19 هزار امتیاز عنوان کرد و افزود: ایجاد رویداد ملی فهما یک کار بسیار خوب از کانون فرهنگی هنری مساجد کشور است و این موجب شده که کانون ها فعال تر شوند البته این فعالیت ها نباید محدود به زمان بارگذاری امتیاز ها باشد و در طول سال باید فعالیت کانون ها مداوم باشد و استان نیز نظارت بیشتری به فعالیت کانون ها داشته باشد.

 

پارسا بیان کرد: مسئولین استانی برنامه های جانبی برای بچه های کانون در نظر داشته باشند و حداقل در سال دوبار بچه های مسجد را به مشهد بیاورند و از غذای متبرک حضرت متنعم شوند و یا امضای تفاهم نامه با دستگاههای مربوطه بچه های کانون از تخفیف برخی مکان ها چون سالن های ورزش و استخر بتوانند استفاده کنند چرا که توان مالی کانون ها اقتضا نمی کند که با هزینه خود بچه ها را به استخر و شنا ببرند.

 

وی نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را الگو سازی در جهت جذب جوانان و نوجوانان دانست و افزود: اگر کانون های فرهنگی هنری مساجد به وظیفه خود عمل کنند در فرهنگ سازی و ارتقاء جایگاه فرهنگ و مذهب و مسائل عمرانی مسجد بسیار موثر هستند.

کد خبر 1129788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha