تشکیل کارگروه های تخصصی بهره وری در بخش کشاورزی هرمزگان

غلام پور گفت: کارگروه های تخصصی بهره وری در واحد های تخصصی سازمان و دستگاهها و ادارت تابعه وزارت جهاد کشاورزی در استان هرمزگان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « طهماسب غلام پور » در اولین جلسه افزایش ارتقاء بهره‌وری در بخش کشاورزی استان هرمزگان که با حضور معاونین ، مدیران و روسای دستگاههای وابسته تشکیل شد، با تاکید بر ترویج فرهنگ بهره‌وری در جامعه اظهار کرد: مجموعه جهاد کشاورزی در امر بهره وری همواره پیشرو بوده و استفاده از تجربیات سال‌های گذشته در حوزه بهره‌وری و تسریع در به کارگیری یافته‌های جدید در افزایش بهره‌وری و راندمان تولید در بخش کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.


وی با بیان اینکه اسناد بالادستی و قوانین و دستورالعمل ها و شیوه نامه های ابلاغی و برش های کمی و کیفی که به استانها ابلاغ شده است، افزود: این شاخص ها بایستی در این کارگروه ها بررسی و نتایج ان بطور مستم به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی اعلام شود.


معاون سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: بهره وری در بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای توسعه پایدار است که عموما در کشورهای در حال توسعه مانند ایران علیرغم توانمندی‌های بالقوه کشاورزی به دلیل بهره وری پایین، بخش کشاورزی اقتصادی و مقرون به صرفه نیست.


غلام پور، آسیب شناسی شاخص های ابلاغی را یکی دیگر از برنامه های کارگروه های تشکیل شده دانست و بیان کرد: صرفه‌جویی در منابع، نحوه استفاده صحیح و منطقی از این منابع و سرمایه‌گذاری مطلوب و پایدار جهت توسعه این بخش ازجمله عوملی است که بهره‌وری را در بخش کشاورزی ارتقاء می‌بخشد.

 

وی گفت: تخصیص به موقع اعتبارات عمرانی برای فعال نمودن بنگاه‌های اقتصادی زود بازده و واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد در بخش کشاورزی استان این روند را تسریع خواهد بخشید.

 

 

 

 

 

کد خبر 1129810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha