مساجد در جریان مقابله با آسیب های اجتماعی پیشگام هستند

میرزایی نسب با اشاره به اهمیت حضور بچه های مسجد در جریان های فرهنگی و هنری گفت: مساجد در جریان مقابله با آسیب های اجتماعی پیشگام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « مجتبی میرزایی نسب» در آیین اختتامیه یاریگران زندگی که با میزبانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز به مدت سه روز در آدران کرج برگزار می شود گفت: طرح ملی تربیت مربی یاریگران زندگی با رویکرد پاسخگویی به آسیب های اجتماعی با مشارکت ۱۰ استان کشور به میزبانی استان البرز برگزار می شود. 

 

مدیر امور فرهنگی ستاد فهما افزود: بهره مندی از نیروهای کانون های فرهنگی هنری مساجد و مشارکت جمعی آنان در احیاء مسجد تراز اسلامی اهمیت ویژه ای دارد. 

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد به ویژه کانون های فرهنگی هنری در پیشبرد اهداف نظام اسلامی بیان کرد: آموزش یکی از مهم ترین شاخص های جریان فرهنگی است که با توجه به اهمیت آن می توان شاهد ظهور بسیاری از رویدادهای موثر فرهنگی بود.

 

 

وی ادامه داد: طرح تربیت مربی یاریگران زندگی با توجه به ساختار تعریف شده آن بستری از برپایی برنامه های موثر فرهنگی در جریان فرهنگ سازی توانمندی ظرفیت نیروهای مسجدی است. 

 

میرزایی اظهار کرد: ستاد فهما در قالب امضاء تفاهم نامه همکاری با بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی طی ۲ برنامه با عناوین سفیران اجتماعی و یاریگران زندگی فعالیت دارد. 

 

 

وی با تقدیر از ستاد فهما استان البرز و اهتمام آنان در میزبانی از ویژه برنامه های کشوری ادامه داد: سامانه بچه های مسجد نیز در قالب رویداد ملی فهما از جمله بسترهای معین و مشخص با هدف ثبت و انعکاس فعالیت های صورت گرفته اجتماعی است. 

 

مدیر امور فرهنگی ستاد فهما خاطرناشن کرد: تفاهم نامه همکاری میان ستاد فهما و بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم افزایی و تعامل مشترک میان بخشی را با هدف ارتقاء میزان کمیت و کیفیت برنامه های فرنگی و اجتماعی فراهم کرده است. 

 

 

کد خبر 1129814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha