۱۶ بیمار دیالیزی در نوبت پیوند کلیه هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: ۱۶ بیمار دیالیزی در نوبت پیوند کلیه هستند.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ۱۶ بیمار دیالیزی در نوبت پیوند کلیه هستند و این بیماران سه بار در هفته دیالیز می شوند، اظهارکرد: از این تعداد ۹ نفر خانم و ۷ نفر آقا هستند و خدمات دیالیز برای بیماران رایگان است و هزینه دارو و رفت و آمد تعدادی از بیماران کم بضاعت توسط صندوق خیریه بخش، تامین می شود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان عنوان کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) این شهر به ۸۰ بیمار دیالیزی دو شهر شیروان و فاروج خدمات درمانی ارائه می دهد.

 

هاشمی با بیان اینکه تمام بیماران کارت دیالیز دارند، خاطرنشان کرد: برای حمایت از  بیماران دیالیزی وام ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریالی  به ۱۵ نفر پرداخت شده است.

 

وی بر لزوم گسترش فضا، تامین امکانات و تجهیزات بیشتر این بخش در شیروان تاکید کرد و افزود: تاکنون موضوع گسترش فضا به دلیل کمبود اعتبار و بودجه محقق نشده ولی طبق بازدیدهای اخیر که توسط مسئولان استانی صورت گرفت قول مساعد برای مهیا شدن فضا و تجهیزات بیشتر داده شد.

 

وی با اشاره به واکسیناسیون این افراد تصریح کرد: واکسن کرونا و آنفلوانزا برای این بیماران تزریق شده و تزریق دوز سوم کرونا در حال انجام است، همچنین جهت رعایت نکات بهداشتی بیشتر اتاق ایزوله تنفسی در مکان دیالیز وجود دارد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان افزود: به این دسته از افراد توصیه می شود حتی در شرایط کرونایی مراقبت های مربوط به خود را در زمان مناسب انجام دهند و با مراجعه به پزشک معالج خود آزمایشات و مراقبت های دوره ای را  انجام داده و چنانچه خود و یا خانواده شان اقدام به تزریق واکسن کرونا نکردند حتما در اسرع وقت جهت تزریق اقدام کنند.

 

هاشمی اضافه کرد: طبق استانداردها هر بیمار دیالیزی هفته‌ای نیاز به ۱۲ تا ۱۶ ساعت دیالیز دارد.

 

 

کد خبر 1129824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha