شناسایی ۱۱ نفر دانش آموز و معلم مبتلا به کرونا در ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام از شناسایی ۱۱ نفر دانش آموز و معلم مبتلا به کرونا در ایلام خبر داد.

«جمیل صادقی فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام در خصوص وضعیت ابتلای دانش آموزان و معلمان به کرونا، اظهار کرد: طی روز گذشته ۶ دانش آموز، چهار معلم و یک نفر کادر اداری مدرسه که آزمایش آنها مثبت بود، شناسایی و بر اساس پروتکل ها چنانچه نیاز به تعطیلی کلاس یا مدرسه باشد این اقدام انجام شده است.

 

وی از والدین دانش آموزان خواست تا نگاهی مسوولانه در این زمینه داشته بطوریکه اگر فرزندانشان دارای علایم کرونا بود، آنها را به مدرسه نفرستند.

 

صادقی فر همچنین در خصوص نرخ تزریق واکسن در استان، گفت: بیش از ۸۷ درصد جمعیت هدف استان دز اول و ۷۴ درصد نیز هر ۲ دز را تزریق کرده و یکی از دلایل بهبود وضعیت موجود کرونا روند واکسیناسیون بوده است.

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به شیوع بیماری در کودکان طی ۱۰ روز اخیر در این استان، یادآور شد: تست کرونا کودکانی که دچار این بیماری شده به جز یک نفر همگی منفی بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه تاکنون سویه جدید امیکرون در استان ایلام مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: در راستای کنترل و پیشگیری، پایگاه مراقبت مرزی به صورت ۲۴ ساعته توسط همکاران بهداشتی فعال و ورود مسافران در مرز مهران بر اساس ارائه تست کرونا و واکسیناسیون انجام می شود.

کد خبر 1129876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha