۱۶۴ واحد صنفی بازرسی و رصد شد

مدیر صنعت، معدن و تجارت شیروان گفت: به دنبال اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا در این شهرستان، ۱۶۴ واحد صنفی بازرسی شد.

«عبدالله گلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: به دنبال اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا در این این شهرستان، 164 واحد صنفی بازرسی شدند که منجر به تشکیل 43 پرونده تخلف به ازش ریالی 54 میلیون ریال شد.

 

مدیر صنعت، معدن و تجارت شیروان عنوان کرد: بازرسی‌های انجام شده شامل صنوف میوه فروش، قنادی و خشکبار بود که در مجموع 33 پرونده تشکیل شد که بیشترین تخلفات در زمینه گران فروشی، عدم ارائه فاکتور به مشتری و عدم درج قیمت گزارش شده است.

 

گلی خاطرنشان کرد: شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه‌های نظارت بر بازار و ایجاد رقابت در بازار از دیگر اهدافی است که در این طرح دنبال شد.

 

وی اضافه کرد: طرح تشدید نظارت و بازرسی از بازار به مناسب شب یلدا از 15 آذرماه آغاز و تا 30 آذرماه ادامه داشت و در آن نحوه عرضه مایحتاج مردم رصد شد که دو گشت در دو نوبت صبح و عصر بازار را رصد کردند.

 

وی تصریح کرد:‌ تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ نامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می توانند هر گونه تخلف از جمله گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و یا صدور صورتحساب را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.

 

 شهرستان شیروان چهارهزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارد.  

 

 

 

کد خبر 1129887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha