کارگاه آموزشی«احکام و تبیین جایگاه والدین» در مریوان برگزار شد

کارگاه آموزشی«احکام و تبیین جایگاه والدین» در پادگان شهید عبادت ارتش مریوان به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات مریوان در این کارگاه اظهار کرد: جایگاه احترام به والدین باید بر مبنای آموزه‌های اسلامی و الگوهای دینی انجام شود و والدین نیز باید از سیره ائمه اهل بیت از جمله سیره حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان استفاده ببرند تا منجر به ایجاد احترام مقابل بین والدین و فرزندان شود.

 

وی گفت: در قرآن کریم در باب احترام به والدین تاکیدهای ویژه‌ای شده است، به خصوص توجه به والدین زمانی که به سن کهولت و پیری میرسند چرا که احتیاج و انتظار والدین به توجه فرزندان در این برهه از سن و سال بسیار بالا می‌رود لذا خداوند منان توجه خاص در مورد احترام به والدین در سنین پیری کرده است.


حجت‌الاسلام ورهرام در زمینه اهمیت توجه مومنین به احکام شرعی نیز به ارائه مطالبی پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که در شرع اسلام به آن تاکید شده که فرد مسلمان در اول جوانی باید خوب و دقیق آن را فرا بگیرد بحث یاد گیری درست احکام شرعی و مبتلا به است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان اعلام کرد: در صورت یاد نگرفتن از مرجع معتبر گاهی باعث ابطال بعضی از واجباتی می‌شود که ما زحمت انجام آن را هم کشیده‌ایم، پس دقت کنیم تا جایی که می‌توانیم در این زمینه اهمت لازم را بدهیم.

کد خبر 1129919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha