سهل انگاری در عدم رعایت فاصله اجتماعی در ایام عزاداری فاطمیه به صلاح نیست

جمالیان گفت:سهل انگاری در عدم رعایت فاصله اجتماعی در ایام عزاداری فاطمیه به صلاح نیست.

سید «محمد جمالیان» ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) به دستورالعمل بهداشتی برگزاری مراسم ایام فاطمیه اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: عزادارن و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را در دستور کار خود در برنامه های عزاداری حضرت زهرا(س) قرار دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک، با اشاره به اینکه رعایت فاصله حداقل دو متر از طرفین در این برنامه ها امری ضروری است، افزود: گندزدایی مستمر محل و سطوح مشترک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی بر بسته بندی نذورات و مواد غذایی و آشامیدنی ها تاکید کرد و ادامه داد:  این مهم به منظور سلامت عزاداران باید مورد توجه همگان قرار گیرد و رعایت بهداشت فردی و استفاده صحیح از ماسک نیز در این ایام ضروری است.

 

این مقام مسئول بر تهویه مکان برگزاری مراسم به طوری که هوا در جریان باشد نیز تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر از لحاظ شیوع ویروس کرونا در استان و کشور در وضعیت نسبتا خوبی هستیم و نیاید با سهل انگاری و عادی انگار این وضعیت شکننده را با مشکل مواجه کنیم.

 

بدون فوتی و شناسایی ۱۵مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه  بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۱۵مورد جدید ابتلا در ۲۴ساعت گذشته شناسایی شده اند، گفت: بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۱۰۵ هزار و ۹۳۵ نفر رسیده است.

 

جمالیان با بیان اینکه از تعداد ۱۵مورد جدید در استان ۳ نفر از بیماران در بیمارستانهای استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند، ادامه داد: ۱۲ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

 

وی همچنین به تعداد فوتی ها در ۲۴ساعت گذشته نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است که با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان همان ۲ هزار و ۹۸۷نفر می باشد.

کد خبر 1129920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha