لزوم ​تخصیص اعتبار برای ترویج فرهنگ نماز/ باید حق نماز را ادا کنیم

حجت‌الاسلام روحانی تخصیص اعتبار برای ترویج فریضه نماز را خواستار شد و گفت: گرفتاری‌های مالی برخی مساجد در تهیه ملزومات مساجد و اقامه نماز زیبنده جامعه اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (پنج شنبه، 2 دی) در اجلاس نماز که در شهرستان رودسر برگزار شد ضمن تقدیر از دست اندرکاران و متولیان برپایی این مراسم برای اشاعه فرهنگ نماز اظهار داشت: امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه سیاسی و الهی خویش فرمودند با دلی آرام، قلبی مطمئن، روحی شاد و ضمیری امیدوار از خدمت شما مرخص و به دیار ابدی سفر می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر  اقامه نماز را یکی از دلایل دل آرام، قلب مطمئن و ضمیر امیدوار امام خمینی(ره) دانست و با بیان اینکه نماز را نباید دست کم گرفت تصریح کرد:‌ امام خمینی(ره) با فریضه نماز بود که به این مقام رسید حتی وقتی ایشان در بیمارستان قلب تهران بستری بودند اعمال مستحبی خود در اقامه نماز را هم ترک نکردند.

 

وی با تاکید بر اینکه در قرآن کریم خداوند متعال هزار بار ا‌ز نماز و 31 بار از زکات سخن گفته است ابراز داشت: هیچ فریضه‌ای در قرآن کریم به اندازه نماز به آن پرداخته نشده است از طرفی رابطه مستقیم و  معناداری هم بین تلاوت قرآن و نماز وجود دارد زیرا در اقامه این فریضه آیات الهی نظیر سوره حمد و توحید را قرائت می‌کنیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر توجه به تمام ارزش‌های دین را خواستار شد و اظهار داشت: تقریبا 43 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد اما ما هنوز نتوانستیم حق نماز را آنطور که باید ادا کنیم و نسبت به امر نماز، نمازخانه‌ها و مساجدمان به تکلیف و رسالت خود عمل نکردیم.

 

روحانی ضمن ابراز امیدواری از تغییر رویکردها به مقوله نماز به ویژه در دولت انقلابی و حزب‌اللهی تخصیص اعتبار برای برنامه‌هایی با مضمون ترویج امر نماز را لازم و ضروری خواند و ادامه داد: عصاره دین اسلام نماز است و باید در این راه برنامه‌ریزی و هزینه کنیم.

 

وی اذعان کرد: دین اسلام دینی است که خواستار برقراری رفاه زندگی برای مردم جامعه اسلامی است و اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و رفاهی جزو ضروریات محسوب می‌شود اما در کنار این امر متولیان ما باید به امر نماز هم توجه داشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر گرفتاری‌های مالی برخی مساجد در تهیه ملزومات مساجد و اقامه نماز را زیبنده جامعه اسلامی نداست و گفت: در طول تاریخ شیعه مساجد را مردم اداره کردند و این کاری بسیار خوب و نیک است اما از آنجا که حاکمیت ما حاکمیت دینی و اسلامی است، انتظار داریم در این راه کمک حال باشد.

 

روحانی یادآور شد: اینکه برخی مساجد ما حتی روی تهیه امکانات اولیه مشکل دارند غم بزرگی است از طرفی چگونه می‌توان انتظار داشت فرد روستایی با این همه مشکلات اقتصادی میلیون‌ها تومان برای خراب نشدن سقف مسجد و تهیه ملزومات آن هزینه کند تا بتوانند در خانه خدا نماز خود را به جا آورند.

 

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نگاهی ارزشی و دینی است اذعان کرد: هر کجا مشکل فرهنگی روی زمین ماند استاندار، وزیر، فرماندار، بخشدار و همه و همه باید توجه کنند و برای دین و ترویج فریضه نماز دلسوزی به خرج دهند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: هنوز که هنوز می‌بینیم در گوشه کنار کشورمان، وقت نماز که می‌شود همه در جلسات و کمیسیون‌ها و نشست‌ها حاضرند در حالیکه این امر در جامعه اسلامی پسندیده نیست و بدیهی است که باید جلسات در این زمان و با شنیدن صدای اذان تعطیل شوند.

 

 

کد خبر 1129945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha