جایگاه مهم مساجد در پاسداری از ارزش‌های دین/ در ترویج نماز کوتاهی کردیم

حجت‌الاسلام حجازی ضمن برشمردن جایگاه مهم مساجد در پاسداری از دین و اسلام گفت: متاسفانه در حوزه ترویج نماز کوتاهی کرده‌ایم و این قصور باید جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «سید ابوطالب حجازی» امروز (پنج شنبه، 2 دی) در اجلاس نماز که در شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: اجلاس نماز در سال گذشته با شعار پیوند خانه، مدرسه و مسجد در برخی از شهرستان‌های گیلان برگزار شد و امسال سعی کردیم مقدمات این اجلاس، با کیفیت و کمیت بهتری تدارک دیده شود.

 

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان ضمن تقدیر از متولیان برگزاری اجلاس نماز  در رودسر شامل شورای اقامه نماز، آموزش و پرورش، فرمانداری و امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: الگوی همه ما در هر آن چیزی که می‌آموزیم پدران و مادران هستند و خانه هسته اولیه جامعه بشری است بنابراین تاثیر والدین در تربیت فرزندان بسیار تعیین کننده خواهد بود.

 

حجازی با بیان اینکه طبق دستورات اسلامی فرزندان از سن سه سالگی باید توسط والدین خود برای نماز خواندن آماده شود تصریح کرد: پدران و مادران ما در گذشته شاید افرادی باسواد و دارای تحصیلات عالیه نبودند اما در همان حال متدین بودند و نسبت به امر نماز و آموزش اقامه آن اهتمام بسیار ویژه‌ای داشتند.

 

وی نقش مدرسه، آموزگاران، معلمان، دبیران و اساتید دانشگاه را نیز در امر اشاعه فرهنگ اقامه نماز و آموزش این فریضه الهی واجب را هم بسیار مهم ذکر کرد و افزود: معلم و استاد نه تنها در امر فریضه نماز بلکه در بسیاری از آداب زندگی و تربیتی جایگاه مؤثری دارند و می‌توانند در هدایتگری جامعه به سمت بایدها نقشی مهم داشته باشند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با تاکید بر اینکه روحانیون و طلاب زیر ذره بین جامعه هستند و باید به شدت مراقب رفتار و عملکرد خود باشند یادآور شد: رفتن به مساجد به نوعی تذکری برای همه ما محسوب می‌شود تا نسبت به آموخته‌های خود از دین اسلام ثابت قدم بمانیم.

 

حجازی جلوگیری از فراموشی داشته‌هایمان و پاسداری از آن در حوزه اسلام و دین و ادامه دادن آن در طول زندگی را از دیگر برکات حضور در مساجد دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه نماز ما کوتاهی کرده‌ایم و مقام معظم انقلاب هم این امر را تاکید فرموده‌اند بنابراین تغییر در رویکردها و جبران قصور لازم است و امیدوارم خداوند متعال همه ما را جزو خادمان نماز قرار دهد.

 

کد خبر 1129966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha