اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در موسسات سیستان و بلوچستان

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمام موسسات استان از یکم دی ماه آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «دکتر عباسی»  اظهار کرد: نسخه نویسی الکترونیک از سال ۱۳۹۷ توسط سازمان بیمه سلامت آغاز شد و در سطح کشور هر استان به فراخور جمعیت از یک تا سه شهرستان را درگیر نظام الکترونیک کرد .
وی افزود: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ سازمان مکلف شده که نسخه نویسی الکترونیک را در کل کشور اجرایی کند، همینطور سازمان مکلف بوده است که نسخه نویسی الکترونیک را در سال ۱۴۰۰ آغاز کند که این مهم  در تمام موسسات استان از یکم دی ماه آغاز می شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان بیان کرد: از موسسات غیرطرف قرارداد تقاضای همکاری با سازمان بیمه سلامت داریم تا نسخ را به صورت الکترونیک تجویز کنند، هدف ما ارائه هر چه بهتر خدمات به بیماران است که متضرر نشوند.

 

وی در خصوص تمامی افرادی که سیستم ارزیابی وسع استفاده کرده و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند ادامه داد: با توجه به قانون این افراد باید از سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده استفاده کنند که صندوق بیمه روستائیان این مهم را از سال ۸۴ اجرایی کرده و صندوق همگانی نیز از این پس می تواند از پزشک خانواده، خدمات سطح یک و از متخصصین موسسات طرف قرارداد خصوصی، خدمات سطح دو را دریافت کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: اعتبار دفاتر این دو صندوق تا پایان آذرماه است و بیمه شدگان می توانند با مراجعه به پنل سازمان نسبت به تمدید این بیمه اقدام کنند تا از یکم دی ماه برای دریافت خدمات با مشکل مواجه نشوند.

 

دکتر عباسی بیان کرد: بر اساس قانون، بازای هر خدمتی که به تعهد بیمه سلامت اضافه می شود، منابع لازم برای سازمان پیش بینی می شود که در حوزه ناباورری در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است. تمامی هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی زوجین نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم بیمه سلامت با دفتر مهاجرین، برای تمامی افرادی که از سوی امور اتباع معرفی می شوند موظف هستیم بیمه پایه سلامت صادر کنیم .

 

مدیرکل بیمه سلامت استان اضافه کرد: دو میلیون و دویست هزار نفر جمعیت بیمه شده در استان وجود دارد که 75درصد جمعیت استان را شامل می شود و این افراد در دریافت خدمت و تمدید دفترچه هیچ مشکلی را تاکنون متحمل نشده اند.

 

کد خبر 1130057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha