یکی از راهبردهای امروز دشمن بر علیه ما جنگ روایت‌ها است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: یکی از راهبردهای امروز دشمن بر علیه ما جنگ روایت‌ها است و ما باید وظیفه خود را در مقابله با این جنگ دشمن بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳ دی ماه حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: یکی از راهبردهای امروز دشمن بر علیه ما جنگ روایت‌ها است و ما باید وظیفه خود را در مقابله با این جنگ دشمن بدانیم.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: امروز بیشترین تحرک دشمنان علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است.

وی افزود: دشمن برای تسلط بر افکار عمومی مردم ما، مبالغ هنگفتی را هزینه می‌کند، هرگاه افکار عمومی یک ملت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملت نیز مطابق ذائقه بیگانه پیش می رود.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: دشمن در این جنگ شناختی و تبلیغاتی با تحریف واقعیت ها به دنبال تضعیف روحیه و امید مردم است بنابراین در صحنه جنگ روایت ها، تصویرسازی غلط از واقعیت‌ها راهبرد اصلی دشمن است.

خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: دشمن نه تنها در این جنگ با استفاده از ابزار رسانه به دنبال اغوای افکار عمومی دنیا بلکه برای اغوای افکار عمومی داخل خود کشور نیز تلاش می کند.

وی خاطرنشان کرد: ابزار مهم این جنگ، رسانه مخصوصا رسانه‌های نوپدید است پس در چنین شرایطی و در مقابله با این جنگ دشمن، همه ما باید یکدیگر را به صبر، ایستادگی و پیروی از حق و حرکت در این مسیر دعوت کنیم و به توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توجه کنیم.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، در این شرایط و در مقابله با این جنگ، مسئولیت‌های مهم پیش روی جوانان و افسران جنگ نرم است، در چنین چارچوبی امیدآفرینی اولین و ریشه‌ای‌ترین جهاد جوانان در گام دوم انقلاب است.

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: امیدآفرینی یعنی امید صادق، امیدی که متکی به واقعیت‌های عینی است نه این‌ که صرفا برای دلخوش کردن باشد و همه ما مخصوصا جوانان این رسالت و مسئولیت را بر دوش دارند و باید به آن توجه ویژه کرد و امید واهی دشمن را ناامید کنیم.

وی با اشاره به این که رزمایش پیامبر اعظم (ص) در حال انجام است، اضافه کرد: دستاورد ۲۰ ‌ساله لشکرکشی آمریکا به افغانستان، عراق و ره آورد جنگ‌های ۸ ‌ساله تکفیری، چیزی جزء فرسودگی نیروها، اقتصاد، رسوایی و شکست هژمونی آن نبوده است.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: اگر در این موقعیت که آمریکا بی‌آبرویی و رسوایی به بار آورده است، بخواهد قدرتمندترین کشور منطقه یعنی ایران را تهدید به جنگ کند، این ادعا چیزی شبیه به طنز است و آمریکا تهدیدات خود علیه ایران را از زبان ولد نامشروعش اسرائیل بیان می‌کند.

خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: آمریکا می خواهد ضمن معتبر جلوه دادن خود، فضای مذاکرات موجود را متشنج نکرده و از تبعات احتمالی اقدام نظامی ایران نیز فرار کند.

وی تاکید کرد: عملی شدن تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه مراکز هسته‌ای ایران از طریق حمله مستقیم تا حدودی دور از انتظار است اما با این وجود، برگزاری رزمایش گسترده و تهاجمی برای از بین بردن اثرات روانی و ادراکی آن ضروری است.

حجت الاسلام بامری با بیان به این مطلب که با انجام رزمایش پیامبر اعظم، اسرائیل نمی‌تواند از مانور دادن روی دستاوردها و تهدیدهای خود بهره ببرد، ابراز کرد: انتخاب سواحل جنوبی خلیج‌ فارس و حضور سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان در این رزمایش که شامل اقدامات تهاجمی می‌شود، این حرکت امید بستن اعراب حاشیه جنوبی خلیج ‌فارس برای اتکا به رژیم صهیونیستی را برای موازنه بخشی برابر، نقش بر آب می‌کند.

امام جمعه عنبرآباد با شاره به در پیش بودن حماسه نهم دی ماه، اظهار کرد: نهم دی ماه روز بصیرت، میثاق امت با ولایت و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است، این روز به ما یادآوری می کند که مراقب توطئه ها و فرصت طلبی دشمنان نظام اسلامی و ایران باشیم.

وی تصریح کرد: دشمنان برای اجرایی کردن نقشه‌های شوم خود، به ‌دنبال نشانه گرفتن اتحاد، یکدلی و وحدت مردم هستند، آنها در سال ۸۸ فتنه‌ای رقم زدند که نه ‌تنها با بصیرت مردم و هوشیاری ملت ایران خنثی شد بلکه درس عبرتی برای متجاوزان به آرمان‌های این ملت شد.

حجت الاسلام بامری افزود: ملت ایران هر ساله علاوه ‌بر بزرگداشت نهم دی ماه، میثاق خود را با ولایت، شهدا، نظام و انقلاب اسلامی تجدید می‌کند.

خطیب جمعه عنبرآباد حماسه نهم دی ماه را ثمره هوشیاری ملت و درک دانست و خاطرنشان کرد: این روز باید ضمن گرامیداشت، احیاء و تجلیل شود، حماسه نهم دی ماه را جوانان و نسل سوم انقلاب به راه انداختنه و آن حادثه عظیم و ماندگار را رقم زدند، جوانان نسل سوم انقلاب اسلامی سیلی محکمی را به‌ صورت کسانی زدند که سعی می‌کردند مسیر انقلاب اسلامی را با ایجاد فتنه منحرف کنند.

وی حماسه نهم دی را مشت محکمی بر دهان فتنه‌گران قلمداد کرد و گفت: ان ‌شاءالله امسال نیز در سالروز نهم دی مردم ما و جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب یکبار دیگر با آرمان های شهدا، ولایت و نظام اسلامی بیعت خواهند کرد و به دشمنان، فتنه‌گران و منافقان پیام دیگری خواهند داد.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: پیام ما در نهم دی ماه، این روز بزرگ، تاریخ ساز و ماندگار این است که ما مردم بیدار، با بصیرت و هوشیار، فرزندان و شاگردان مکتبی هستیم که در ایستادگی، بصیرت، شجاعت، دفاع از حق و فدا شدن در راه حق را به ما آموخت.

امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد: ما فرزندان مکتب حاج‌ قاسم سلیمانی هستیم و پیام ما و جوانان ما این است که ما برای حفظ این نظام اسلامی و این حرم به فرموده‌؛ حاج‌ قاسم عزیز، تا پای جان ایستاده‌ایم ولو این‌ که قطعه ‌قطعه شویم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: پیام جوانان ما خطاب به فتنه‌گران، بدخواهان، دشمنان و شیاطین این است که اگر بار دیگر سودای ایجاد فتنه در سر دارید، این‌ بار نیز سیلی محکم تاریخی خواهید خورد آن‌ چنان سیلی‌ای که نسل به نسل ماندگار شود.

کد خبر 1130077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha