ارائه خدمات تمام الکترونیکی بیمه  به روستائیان و عشایر

ابراهیمی به گام بلند دولت برای رفاه اجتماعی روستائیان و عشایر اشاره کرد و گفت:خدمات بیمه ای به روستائیان و عشایر به صورت الکترونیک ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «محمد ابراهیمی» امروز(۳دی) در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه مرکز مازندران با تاکید بر اینکه نباید در حوزه بازنشتگی و درمانی فرقی بین کارکنان و نیروهای مسلح باشد، اظهار کرد: متاسفانه تا سال ۱۳۸۳ همه اقشار بازنشستگی را درک کرده بودند به غیر از کشاورزان و روستاییان!

 

مدیرکل بیمه روستایی و عشایری مازندران افزود: در سال ۱۳۸۳ دولت مکلف شد  براساس اصل ۲۹ قانون که این خدمات را به قشر آسیب‌پذیر جامعه ارائه کند که این کار با هدف ایجاد امنیت اجتماعی اینکه روستایی هم خودش را شبیه یک کارمند دولت بداند، کاهش فاصله طبقانی اقشار فقیر و غنی، توزیع عادلانه ثروت بین مردم، ایجاد رفاه اجتماعی نسبی در جامعه، هویت‌بخشی به سیمای روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها انجام شد.

 

ابراهیمی تصریح کرد: امروز کارکنان دولت در صندوق بازنشستگی کشوری بیمه شدند کارگران در صندوق تامین اجتماعی بیمه شدند نیروهای مسلح هم همینطور تا بتوانند از خدمات بازنشتگی از کارافتادگی مستمری فوت و درمانی بهره‌مند شوند، در نهایت منجر به این می‌شود که این فرد با شرایط خاص خود بازنشسته می‌شود اگر اتفاقی افتاد خودش و خانواده‌اش از خدمات بهره‌مند می‌شوند اما روستاییان چطور؟ همه ما روستایی هستیم.

 

وی ادامه داد: دولت گفت روستاییان، عشایر، قالی‌بافان، زنبورداران، کشاورزان غیر مستقر در روستا، رانندگان بین شهری و شهری، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، ناجیان غریق و کسانی که به مشاغل خانگی و صنایع دستی مشغول هستند هر کدام به دستگاه‌های مربوطه خود مراجعه کنند، روستایی از طریق شورا و دهیار محل، ساکنان شهر زیر ۲۰ هزار نفر از طریق شورا عشایر و دامدار از طریق کارت، کشاورز و باغدار از طریق اتحادیه ها و غیره!

 

این مسئول گفت: این افراد چون خویش‌فرما بوده و کارگر کسی نیستند کل حق بیمه را باید خودشان پرداخت می‌کردند حق بیمه ۳۰ درصدی را به ۱۵ درصد رسانده ۱۰ درصد هم یارانه دولت قبول کرده ۵ درصد هم خودش به‌عنوان حق بیمه پرداخت خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد: ما هم خدمتگزار مردم شریف استان هستیم وظیفه خودمان می‌دانیم که در مسیر درست گام برداریم برای اولین بار در کشور فیش حقوقی و حکم کارگزینی برایشان صادر کردیم، سوابق پرداختی آن‌ها را به سوابق بیمه ای تبدیل کردیم که این بزرگترین کاری بود که در این مسیر انجام دادیم تمام معوقات را در این مدت پرداخت کردیم.

 

ابراهیمی ادامه داد: مشکل کارت شناسایی بیمه روستایی را حل کردیم و کارت شناسایی صادر کردیم خدمات خود را مکانیزه کردیم، همه خدمات را الکترونیکی کردیم هر فرد با مراجعه به دفاتر ما به‌صورت آنلاین بیمه شده و خدمات دریافت می‌کند.

 

مدیرکل بیمه روستایی و عشایری مازندران اضافه کرد: نقل و انتقال سابقه بیمه از جاهای دیگر یکی از دغدغه‌های بیمه‌شدگان بود که در پایان سال ۱۳۹۹ این مشکل حل شد و قابل انتقال است و مردم می‌توانند ادامه بیمه‌پردازی را داشته باشند،

 


ما برای مستمری بگیران خودمان برای اولین بار تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کردیم.

این مسئول اعلام کرد: ما در مازندران تا پایان سال ۱۳۹۵، بالغ بر ۶۶ هزار خانوار تحت پوشش داشتیم با همت همکاران توانستیم تا الان در حوزه جذب بالغ بر ۹۲ درصد رشد و در حوزه پرداخت مستمری‌ها ۲۹۵ درصد افزایش تعداد مستمری‌ها داشته که جای تقدیر دارد.

وی همچنین بیان کرد: در سال ۱۳۹۸، ۱۵۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت شد، در سال ۱۳۹۹ این رقم با افزایش ۴۹ درصدی به ۲۲۳ میلیارد افزایش یافت و در ابتدای ۱۴۰۰ تا الان در سال جاری بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد پرداختی داشتیم.

کد خبر 1130113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha