تاکنون موردی از سویه جدید اُمیکرون در خوزستان مشاهده نشده است

سرمست با بیان اینکه تاکنون موردی از سویه جدید اُمیکرون در خوزستان مشاهده نشده است گفت: با این حال رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین سرمست» امروز (جمعه ۳ دی) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون موردی از سویه جدید اُمیکرون در خوزستان مشاهده نشده اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان باید در اولویت کار مردم قرار گیرد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: روزانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ تست کرونا در استان انجام می‌دهیم که درصد کمی از آنها مثبت می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: کیت تشخیصی سویه اُمیکرون را در اختیار داریم و روزانه درصدی از موارد مثبت که مشکوک هستند مورد آزمایش مجدد قرار گرفته تا نوع سوش بیماری مشخص شود که تاکنون مورد خاصی از ابتلا به سویه اُمیکرون گزارش نشده است.

 

سرمست تصریح کرد: تمامی مرز‌های زمینی و دریایی استان به شدت کنترل می‌شوند و از همه خدمه کشتی‌های ورودی به بندرگاه‌های خوزستان نمونه‌گیری انجام و در صورت مثبت بودن، قرنطینه شده و از ورود آنها به استان جلوگیری می‌شود.

 

وی ابراز کرد: تعداد فوت روزانه بیماران کرونایی در استان به طور میانگین بین صفر تا یک نفر است عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تنها یک فوتی کرونایی ثبت شد، همچنین یک بیمار ترخیص شده و چهار بیمار بستری کرونایی در استان داشتیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مردم استان خواست هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند تا بتوان بیماری را مهار کرد و یاد آور شد: تاکنون ۸۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان یک دز و ۶۴.۸ درصد هر ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 

کد خبر 1130123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha