حضور مردم در حماسه ۹ دی آتش فتنه دشمنان را خاموش کرد

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مردم آگاه و با بصیرت ایران اسلامی به میدان آمدند و توطئه دشمنان را خنثی کردند، گفت: حضور مردم در روز ۹ دی انقلاب دیگری بود که آتش فتنه را خاموش کرد و دشمنان را ناکام گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۳ دی ماه) در خطبه نخست نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امیرالمومنین حضرت علی(ع) در خطبه ۸۱ همه ما را نصیحت فرمودند «ای مردم زهد و تقوا این است که آرزوهای دنیایی را کوتاه کنیم و در برابر نعمت های خداوند شاکر باشیم».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه آرزوهای بلند انسان را از خدا پرستی، عبادت، زهد و تقوا باز خواهد داشت، گفت: تبعیت از هوای نفس مانع تقوا و عبادت انسان است

 

وی همه عالم هستی را نعمت های خداوند دانست و افزود: خداوند می‌فرماید «شاکر نعمت‌ها باشید»، تندرستی و سلامتی از نعمت های بزرگ خداوند بوده و همچنین نعمت های معنوی مثل ایمان به خداف پیامبر و ائمه اطهار (ع) هم از جمله نعمت ‌هایی است که باید مدنظر قرار گیرد.

 

آیت الله حسینی نماز خواندن را هم یکی از نعمت ‌هایی دانست که باید مغتنم شمرده شود و ادامه داد: برخی به اندازه ای بی عرضه هستند که خداوند آنها را به درگاه خود راه نمی‌دهد، هر چند این عده فکر می‌کنند وقت نماز خواندن و راز و نیاز و دعا و عبادت خداوند را ندارند، اما اینها در واقع از درگاه خداوند رانده شده‌اند.

 

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد انقلاب را هم یک نعمت بزرگ الهی دانست و یادآور شد: با انقلاب بسیاری از داشته های خود را که از دست داده بودیم به دست آوردیم، همه ارزشها لگدمال شده بود و دیگر اثری از معنویت و اخلاق وجود نداشت.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج ضمن توصییه به رعایت تقوای الهی، به مناسبت‌ های مختلف این هفته اشاره کرد و گفت: چهارم دی، ولادت حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام است و خداوند آن حضرت و سایر پیامبران را برای هدایت بندگانش فرستاد.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه کشورهای غربی پیرو حضرت مسیح علیه السلام هستند، تصریح کرد: باید از آنها پرسید این همه ظلم و ستم و حمایت از ستمکارانی مثل رژیم آل سعود و صهیونیست ها به چه دلیل است؟ چرا این همه ظلم، تعدی، یاغی‌گری و خون‌ریزی می‌کنید؟.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه این اقدامات و کارها با مکتب و شریعت حضرت عیسی مسیح علیه السلام همخوانی ندارد.

 

وی به پنجم دی ماه، روز ایمنی و مقاوم سازی در برابر زلزله اشاره کرد و گفت: خانه‌های خود را باید خوب بسازیم، مقاوم سازی را فراموش نکنیم، ساختن صد درصدی در همه جای یک شهر اشتباه است.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه در شهر یاسوج جایی برای نفس کشیدن نیست، اظهار کرد: در همه کوچه‌ها و خیابان‌ها ساخت و ساز صد درصدی صورت گرفته، اگر زلزله‌ای رخ دهد یا بحرانی اتفاق بیافتد چه کار باید کنیم؟.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه شهرداری هم به دلیل مشکلات مالی نیاز به فروش تراکم دارد، افزود: نباید مشکلات و بحران های غیر قابل پیش‌بینی آینده را دست کم بگیریم و باید برای هر بحران و اتفاقی در شهر خود پیش بینی لازم را داشته باشیم.

 

وی گفت: در جاهای دیگر کشور شنیده‌ایم که حتی یک متر اضافه اجازه ساخت و ساز داده نمی‌شود لذا این کارها در شهر و دیار ما غلط است، باید شرایط آینده را هم بسنجیم.

 

آیت الله حسینی به هفتم دی ماه، سالروز تشکیل سواد آموزی هم اشاره کرد و گفت: پیامبر علم‌آموزی را در دورترین نقطه جهان واجب شمرده، زیرا با همین بی سوادی است که ستمگری و خیانت در جامعه حاکم می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ریشه ظلم و ستم بی سوادی و نداشتن دانش است، نادان در هر جایی قرار گیرد موجب خرابکاری خواهد شد.

 

وی به ۹ دی، روز بصیرت هم اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی چه قبل و چه بعد از پیروزی با سختی‌ها و مشکلات زیادی همچون تحریم‌ها، جنگ، بحران‌ها و فتنه‌ها مواجه شد.

 

آیت الله حسینی حضور مردم در حماسه ۹ دی را خنثی کننده توطئه دشمنان در فتنه ۸۸ دانست و با بیان اینکه یکی از توطئه های دشمنان فتنه ۸۸ بود، گفت: دشمن به بهانه تقلب در انتخابات صحنه ‌پردازی کرد و فتنه بزرگی راه انداخت خسارت‌های زیادی بر کشور وارد گردید، وحدت ملی مورد هدف قرار گرفت و بعضی افراد ساده‌لوحانه و برخی هم آگاهانه در زمین دشمن بازی کردند و شرایط سختی به کشور تحمیل شد.

 

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه مردم آگاه و با بصیرت ایران اسلامی به میدان آمدند و توطئه دشمنان را خنثی کردند، گفت: حضور مردم در روز ۹ دی انقلاب دیگری بود که آتش فتنه را خاموش کرد و دشمنان را ناکام گذاشت.

 

وی با بیان اینکه حضور حماسی مردم در نماز جمعه خنثی کننده توطئه دشمنان است و نباید این حضور را دست کم بگیرید، افزود: حضور مردم در نماز جمعه تمام مناطق کشور انرژی بخش به نظام و باعث خنثی سازی توطئه دشمنان است.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه نماز جمعه دارای برکت بوده و جمعیتی با شعار، عقیده و نگاه واحد در یک مکان جمع می شوند به نظام جمهوری اسلامی قدرت می دهند، اظهار کرد: هر کجا مردم با دانایی و آگاهانه حضور پیدا کردند، دشمن نتوانست کاری از پیش ببرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش، با انتقاد شدید از شرارت ها در کوچه و خیابان‌ها به خصوص موارد اخیر تیراندازی و نزاع در شهر یاسوج، گفت: درگیری در کف خیابان قابل هضم و پذیرش برای ما نیست.

 

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: اسلحه کشیدن، قمه کشی و چاقوکشی در کف خیابان یعنی بر روی همه مردم اسلحه کشیدن و علیه امنیت اقدام کردن است.

 

آیت الله حسینی تصریح کرد: دستگاه قضا و نیروی انتظامی برخورد پشیمان کننده و بازدارنده با این افراد داشته باشند تا ما هر روز شاهد یک برخورد در خیابان نباشیم و افراد و اراذل و اوباش با اسلحه در کف خیابان رعب و وحشت ایجاد کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخوردهای جدی در سنوات قبلی با این قبیل درگیری ها صورت گرفتف ولی خواستار برخورد جدی تر با این افراد هستیم.

کد خبر 1130165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha