مطالبه ملت از دولت انقلابی،  عزل و کنار گذاشتن مدیران نالایق و ناکارآمد است

سیادت مطالبه ملت از دولت انقلابی را عزل و کنار گذاشتن مدیران نالایق و ناکارآمد در بدنه مختلف دولت دانست و گفت: باید مدیران قوی، انقلابی، مردمی و جوان بر منصب ها باشند تا به این واسطه مشکلات اقتصادی، معیشتی، گرانی و تورم و مشکل بیکاری مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز، جمعه (3 دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه با توصیه خود و مؤمنین به رعایت تقوای الهی، به عوامل خشونت در خانواده از منظر دین مبین اسلام و تفسیر آیه (۱۱۹) سوره توبه پرداخت و اظهار کرد: خداوند می فرماید «ای کسانی که ایمان آورده اید، از خدا پروا کنید و با صادقان باشید».

 

امام جمعه پاتاوه خشونت در خانواده را از آسیب های خانواده عنوان کرد و گفت: خشونت در خانواده به معنای عدم کنترل خشم و گاهی خشونت جسم است.

 

وی حسادت، گمان بد، فقر و بیکاری و بدآموزی را از ریشه های خشونت در خانواده دانست و افزود: حسادت گاهی ریشه در خشونت رفتاری و جسمی دارد، همانند حسادت قابیل نسبت به برادرش هابیل و بعضی از سوء ظن های زن و شوهرها نسبت به همدیگر باعث ایجاد اختلاف و حس بی اعتمادی به همدیگر می شود.

 

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: در زمینه بدآموزی بعضی از فقرا جوان هستند و تن به کار و تلاش نمی دهند و تا دیروقت می خوابند، به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) «خداوند دشمن افراد تنبل و بیکار است».

 

خطیب جمعه شهر پاتاوه خاطرنشان کرد: فیلم های خشن، عدم استفاده صحیح از تلفن همراه و ماهواره ها، انواع مواد مخدر نمونه بدآموزی هستند.

 

وی در خطبه سیاسی نماز جمعه پاتاوه با گرامی داشت سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) و روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» با اشاره به سخنان امامین انقلاب، اظهار کرد: «ما از همه ملت ها و از همه دولت ها این توقع انسانی را داریم؛ اگر دولت ها اسلامی هستند، دستورات اسلام است که نباید ظلم کنید و نباید زیر بار ظلم بروید و اگر تابع حضرت عیسی (ع) هستند، آن حضرت (ع) ظلم را به هیچ وجه روا نمی داشت، این برنامه تمامی انبیاء علیهم السلام است که مردم نباید ظالم باشند و این اعتقاد همه مردم جهان است».

 

حجت الاسلام سیادت، مناسبت نهم دی را روز بصیرت، شناخت زمان، نیاز، اولویت شناخت دشمن، فهم درست، شناخت وسیله هایی که در مقابل دشمن باید به کار برد بیان کرد و گفت: نهم دی در سراسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه گران زد، همیشه با یک سلاح نمی شود مبارزه کرد، مردم ما در مقابل با فتنه، خودشان به پا خاستند.

 

وی با اشاره به اینکه ملت ما در نهم دی ماه 88 نشان دادند که هوشیار، بیدار و بابصیرت هستند و به دشمنان انقلاب پیام داده اند که میان نظام و مردم جدایی نیست و نظام متعلق به مردم است، اظهار کرد: آنها پیام دادند با تمام وجود از ولایت، انقلاب و ارزش های انقلاب دفاع نموده و دشمنان راب ا شکست همه جانبه رسوا خواهند کرد.

 

حجت الاسلام سیادت در قسمت دیگری از خطبه یکی از مطالبات برحق مردم از دولت انقلابی و مردمی را عزل مدیران ناکارآمد عنوان کرد و گفت: مطالبه ملت از دولت انقلابی عزل و کنار گذاشتن مدیران نالایق و ناکارآمد در بدنه مختلف دولت است و باید مدیران قوی، انقلابی، مردمی و جوان بر منصب ها باشند تا به این واسطه مشکلات اقتصادی، معیشتی، گرانی و تورم و مشکل بیکاری مرتفع شود.

 

خطیب جمعه پاتاوه در همین راستا، خطاب به استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: استاندار که نماینده ارشد دولت در هر استانی است بداند مدیران همه وامدار ولایت و مردم هستند، بدهکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و یا گروه و جناح خاصی نیستند. خدمت به مردم و رفع حاجات آنان و تربیت علمی و اخلاقی بندگان خدا بر هر چیز مقدم است.

 

وی در فراز پایانی خطبه ها پیام رزمایش پیامبر اعظم (ص) را هشدار قاطع ایران به گستاخی رژیم نامشروع صهیونیستی بیان کرد و گفت: با توجه به لفاظی ها و تهدیدات صورت گرفته علیه مراکز هسته ای ایران، رزمایش مذکور فقط تمرین های دفاعی نبوده، شواهد حکایت از رویکرد به شدت تهاجمی آن دارد و این رزمایش یک هشدار قاطع به رژیم نامشروع و گستاخ صهیونیستی و مقابله ایران در هر سطحی علیه آمریکا و متحدان آن در منطقه و جهان خواهد بود.

کد خبر 1130185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha