نقش خطبا، نخبگان و رسانه ها در بصیرت افزایی مردم بسیار با اهمیت است

حجت الاسلام سیلاوی نقش خطبا، روحانیون، نخبگان و رسانه ها را در بصیرت افزایی مردم بسیار با اهمیت خواند و گفت: دشمنان ما از همیشه بیدارترند و در حال نقشه کشیدن برای این مردم و انقلاب شان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام حمید سیلاوی» ظهر امروز (جمعه ۳ دی) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر چوئبده، با تسلیت شهادت حضرت ام ابیها فاطمه زهرا (س) و ایام عزاداری صدیقه طاهره، برگزاری برنامه های عزاداری در این شهر را از ابداعات مردم این منطقه خواند و اظهار کرد: این آئین به مدت ۲۲ شب در حسینیه ها و مساجد سطح شهر چوئبده برگزار می شود که یکی از برکات این ایام است.

 

خطیب نماز جمعه شهر چوئبده افزود: باید همه مردم از برکات و خیرات این مراسم‌ متمرکز بهره ببرند چرا که این ایام بسیار در نزد خدا و رسول الله (ص) دارای حسنات و کرامات است.

 

وی با اشاره به نقل مرحوم آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: چادر وصله زده حضرت فاطمه زهرا (س) ارزشش از کل هستی و کهکشان ها بیشتر است و این چادر اگر بر سر ما باشد امکان ندارد دعا ها و راز و نیاز های ما مستجاب نشود.

 

حجت الاسلام سیلاوی این مسئله را نشان از عظمت و بزرگی این بانوی صدیقه دانست و اضافه کرد: اگر کسی چیزهای کمی از او بخواهد به معنای واقعی کلمه بدبخت است چرا که این خانم برترین زن بین زن های دو جهان است و ما باید چیزهای زیادی از او بخواهیم. 

 

وی همچنین به حماسه ۹ دی و حوادث و اتفاقات آن اشاره کرد و ادامه داد: ۹ دی روز بصیرت، پیوند، پیروی و وابستگی به ولایت است، حوادثی که در دی ماه سال ۸۸ اتفاق افتاد بسیار بزرگ است، چرا که قیام مردم علیه اوباش و مخلین امنیت و آسایش مردم یک اقدام بصیرتی بود‌ و این حرکت، منشاء الهی داشت.

 

امام جمعه چوئبده خاطر نشان کرد: عوامل دشمن و فریب خوردگان که با بهانه تقلب در انتخابات کشور را نا امن کرده بودند و به قرآن و مکان ها مقدس و مال مردم تجاوز کردند، با قیام مردم در ۹ دی مواجه شدند و این حرکت یک حرکت الهی است که مردم بصیر انقلاب اسلامی انجام دادند.

 

وی بصیرت را به معنای قدرت تحلیل داشتن، دانستن حق و ناحق و ولایتمداری مردم دانست و ابراز کرد: در زمان امام علی (ع) هم اتفاقاتی مشابه حوادث ۹ دی رخ داد، اما چیزی که این حوادث را از دیگری متمایز می کند بصیرت مردم انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام سیلاوی با بیان اینکه اگر مردم دوران حضرت علی (ع) بصیرت مردم انقلاب اسلامی را داشته اند هیچ وقت ولایت و حکومت او را ترک و خودشان گمراه نمی کردند گفت: بی بصیرتی و بی آگاهی مردم آن زمان باعث مظلومیت های حضرت علی (ع) شد؛ سه جنگی که در دوران خلافت امام علی (ع) اتفاق افتاد از جهل و نادانی برخی از مسلمان بود، در زمان جنگ با معاویه، یاران آن حضرت چند قدمی پیروزی بودند که اما با بی بصیرتی و فریب کاری دشمن ورق برگشت و این پیروزی تبدیل به شکست شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش خطبا، روحانیون، نخبگان و رسانه ها را در بصیرت افزایی مردم بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: دشمنان ما از همیشه بیدارترند و در حال نقشه کشیدن برای این مردم و انقلاب شان هستند. 

 

امام جمعه چوئبده یکی از راه های بصیرت افزایی مردم را ارتباط و آگاهی رسانی مدام به آنها بر شمرد و بیان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی به مردم در مقابله با توطئه ها و فتنه های دشمنان تاثیری بسزایی در آنها ایجاد می کند.

 

وی به توطئه اخیر دشمنان در تقطیع کلیپ های اعتراضی سخنرانان نسبت به وضعیت اقتصادی دولت گذشته و انتشار و تکثیر آن علیه دولت مردمی سیزدهم اشاره کرد و افزود: یکی از توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی تقطیع صداهای سخنرانان، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و‌ ... که در زمان دولت گذشته برای وضعیت بد اقتصادی بود، اما متاسفانه اکنون این کلیپ ها و صداها را علیه دولت فعال حجت الاسلام رئیسی انتشار و تکثیر می کنند. 

 

حجت الاسلام سیلاوی اذعان کرد: خنثی سازی توطئه ها و فتنه های دشمنان، نیازمند بصیرت و آگاهی مردم است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به حجم بالا خرابی هایی که دولت گذشته برای این دولت گذاشته است، خوشبختانه دولتمردان دولت سیزدهم همیشه فعالند یاد آور شد: امیدواریم این توطئه مانند فتنه های دیگر خنثی شود، همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کردند مردم از دولت آقای رئیسی خیر خواهند دید.

 

کد خبر 1130210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha