بهره گیری از ظرفیت ۲۰ مسجد زنجان برای رفع محرومیت‌ها

حجت الاسلام اماملو گفت: از ظرفیت ۲۰ مسجد در برخی محلات و حاشیه شهر برای رفع محرومیت استفاده خواهد شد.

معاون اداری مالی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: 100 روحانی با خانواده در روستاهای بالای 200 خانوار در استان مستقر هستند و حدود 200 خانه قرآنی وموسسه قرآنی در سطح استان داریم.

 

حجت الاسلام یوسف اماملو با اشاره به ثبت 1500 هیئت در استان گفت: 700 هیئت فعال داریم و  600 فارغ التحصیل مبلغه حوزه های علمیه خواهران در سطح استان فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت 1500 مبلغ و 1200 مداح در سطح استان گفت: 15 گروه جهادی در استان در فعالیت های مختلف مشغول به خدمت هستند و تا پایان امسال 15 پایگاه اجتماعی مشغول به ارائه خدمات خواهند شد.

 

به گفته این مسئول، چهار هیئت اندیشه ورز با حضور تمام ائمه جمعه شهرستان‌های استان فعالیت می کنند و 17 ائمه جمعه عضو گروهای اندیشه ورزهستند و به صورت فصلی این جلسات تشکیل می شود.

 

اماملو خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری برای 20 مسجد در برخی محلات صورت گرفته که در آن محلات فعالیت‌های ویژه ای برای رفع محرومیت انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه 60 هزار نفر روز اعزام مبلغ در طول سال انجام می شود، تصریح کرد: در بحث فضای مجازی و رسانه در بحث عملیات حاج قاسم تولیداتی صورت گرفته که منتشر خواهد شد.

 

این مسئول یادآور شد: در بحث تاریخ شفاهی، زنجان جزو استان‌هایی است که کتاب خاطرات کسانی که در تشییع حاج قاسم شرکت بودند دردست چاپ دارد و در بحث جشنواری عمار نیز همکاری تنگاتنگی در بحث پخش فیلم‌ها وجود دارد که در سازمان صورت گرفته است .

 

وی گفت: ماهیت کار فرهنگی بحث باورها ، ارزشها و تعمیق این مسائل است و این اقشار تأثیر گذاران استان زنجان هستند به شرطی که هوشمندانه عمل کنیم.

 

اماملو با بیان اینکه نیروسازی و کادرسازی که مورد تاکید شدید مقام معظم رهبری است در مباحث فرهنگی صورت نگرفته است، افزود: درکار فرهنگی به وسعت اقیانوس ولی به اندازه یک بند انگشت در حال حرکت هستیم. اگر در بحث کادرسازی ونیرو سازی آن کلمه از من به ما اتفاق بیافتد ، نیروهای پای کار به میدان می آیند.

 

معاون اداری مالی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به طرح «نان» اشاره کرد و گفت: این طرح برای فرهنگ سازی در تولید مطلوب مصرف نان و جلوگیری از اسراف که دراین عرصه اتفاق خواهد افتاد.

 

کد خبر 1130248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha