وجود یک میلیون و ۷۴۰ واحد مسکونی خالی

محمودزاده با بیان اینکه ۳۰ فروردین سال ۹۹ یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی را بر اساس استاندارد‌ها شناسایی و در کارتابل امور مالیاتی قرار دادیم، گفت: این اطلاعات در ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ بروزرسانی و به یک میلیون و ۷۴۰ واحد مسکونی خالی رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی شب گذشته (جمعه 3 دی) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه قانون مالیات بر خانه های خالی، مصوب سال ۹۴ بود که در سال  ۹۹ اصلاح شد، گفت: با تغییر مدیریت در وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان را راه اندازی و شروع به شناسایی واحدهای مسکونی خالی کردیم.

 

وی با بیان اینکه ۳۰ فروردین سال ۹۹ یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی را بر اساس استاندارد‌ها شناسایی و در کارتابل امور مالیاتی قرار دادیم، گفت: اطلاعات ما ناقص نیست. این اطلاعات در ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ بروزرسانی و به یک میلیون و ۷۴۰ واحد مسکونی خالی رسید.

 

محمودزاده با بیان اینکه در قانون جدید شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار مشمول مالیات هستند، از فروردین ماه امسال سامانه را مجدد تغییر دادیم برای خوداظهاری افراد درخصوص املاکشان، ادامه داد: ثبت نام‌های جدید نیز به علت پایش شدن قابل ارائه به سازمان امورمالیاتی نیست، اما سایر اطلاعات داده شد بنابر عواملی نظیر کد پستی، پلاک اصلی و فرعی و سایر اطلاعات ملزوم به آن‌ها ابلاغ شده است.

 

وی با بیان اینکه ممکن است که در بین این میزان اطلاعات برخی دارای نواقصی باشد، اما اینکه بگوییم تمام اطلاعات ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی ناقص است درست نیست، گفت: مالکیت منازل دائم در حال تغییر است امکان دارد فردی منزل خود را بفروش برساند و یا در آن ساکن شود بنابر این نمی‌توان به این موارد نقص اطلاعات گفت.

کد خبر 1130255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha