فراخوان «قتل عام» مسلمانان هند، فتنه دیگر هندوهای تندرو

پلیس هند تحقیقات خود را درباره فراخوان جنجال برانگیز هندوهای تندرو مبنی بر قتل عام مسلمانان را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، پلیس هند روز جمعه گذشته(سوم دی 1400) اعلام کرد: تحقیقات درباره فراخوان هندوهای تندور در طول تجمع گسترده خود در اوایل دسامبر در شهر هریدوار در ایالت شمالی اوتاراکند، به قتل عام مسلمانان آغاز شده است.

فیلم ویدویی که خبرگزاری فرانسه اعتبار آن را تایید کرده است، نشان می دهد که یک زن به حاضران در این تجمع گسترده با تشویق به قتل عام مسلمانان، می گوید که حتی اگر 100 نفر از ما سرباز شویم و دو میلیون نفر از آنها را بکشیم، پیروز خواهیم شد(...). تنها با پافشاری در این راه می توانیم از قانون ابدی (ساناتانا دارما) که هندوها بر مذهب شان اطلاق کردند، محافظت کنیم.

 

او همچنین به برپایی دعا برای ناثورام گودسی، هندوی تندرویی که در سال 1948 میلادی مهاتما گاندی، قهرمان استقلال هند را ترور کرد، دعوت کرد.

در این تجمع یکی از اعضای حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» که ریاست آن برعهده نارندرا مودی، نخست وزیر هنداست، حضور داشت. حزب ملی گرای هندوی مودی متهم است از زمان رسیدن به قدرت در سال 2014 میلادی به آزار و اذیت مسلمانان و اقیت های دیگر تشویق کرده است، اگرچه این حزب این اتهامات را رد کرده است.

 

«اسد الدین العویسی» نماینده مسلمانان پارلمان هند در توئیتی نوشت: اظهارات در این فیلم ویدیویی نمونه روشنی برای تحریک ب نسل کشی است. دولت هند در این مورد هیچ توضیحی نداده است.

در این تجمع، «پاربوداناند گیری» یکی از  رهبران تندروی هندو که در گذشته تصاویر او با رهبران حزب بهاراتا جاناتا شده است به پاکسازی نژادی دعوت کرد و حاضران را به آمادگی برای کشتن یا قتل تشویق کرد.

 

وی همچنین گفت: باید پلیس، سیاستمداران، ارتش و همه هندوها در هند مانند میانمار سلاح به دست بگیرندد و به پاکسازی اقدام کنند. گزینه دیگر نداریم.

حزب بهاراتیا جاناتا تصمیم خود برای تبدیل رسمی هند سکولار و متکثر را به یک دولت هندو رد می کند، اما بسیاری از مسلمانان و مسیحیان در هند می گویند که آنها از زمان روی کار آمدن مودی مورد حمله و تهدید قرار گرفته اند.

کد خبر 1130299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha