نمی توانیم یک شبه ارز ۴۲۰۰ را حذف کنیم

عضو هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه نمی توانیم یک شبه ارز ۴۲۰۰ را حذف کنیم، گفت: دولت اگر می خواهد این ارز را حذف کند باید اعلام کند برنامه اش برای دارو، گندم و کالاهای اساسی چیست.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به لایحه بودجه 1401 و حذف ارز 4200 در این لایحه گفت: در بحث حذف ارز 4200 ما روش فعلی را قبول نداریم ولی اینکه بخواهیم یک شبه این ارز را حذف کنیم، کارشناسی نیست. خط قرمز مجلس این است که هزینه سبد خانوار افزایش یابد. دولت به ما طرح مشخص خود در مورد حذف ارز 4200 را به ما بگوید.

 

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت اگر می خواهد این ارز را در سال 1401 حذف کند به ما اعلام کند که برنامه اش برای دارو، گندم و کالای اساسی و حمایت از تولید چیست. الان دامدار، کشاورز و تولیدکننده ما به سختی امرار معاش می کنند آنها هم دچار گرفتاری هستند.

 

وی ادامه داد: دولت می خواهد بودجه ها را به گونه ای تنظیم کند که اختیارات وزارتخانه ها بیشتر شود که این یکی از اشکالات لایحه بودجه 1401 است. یکی از عوامل عدم توسعه متوازن کشور نگاه متمرکز در پایتخت بوده است. کل کشور تهران و چهار استان برخوردار نیست. در شرق، غرب، جنوب و استان های شمالی می بینیم که نگاه جزیره ای تا چه اندازه این استان ها را به عقب برده است. ما معتقدیم باید اختیارات استان ها بیشتر شود.

 

 

کد خبر 1130337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha