زنجیره سازی عاملی مهم در افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی مددجویان خواهد بود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: زنجیره سازی طرح های زعفران میزان تولید و صادرات این محصول در استان را افزایش خواهد داد.

«مجید الهی راد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با پیگیری های صورت گرفته زنجیره سازی محصولات کشاورزی تولیدی مددجویان مثل زعفران در دستور کار این نهاد بوده و با مساعدت سازمان‌های ذیربط این موضوع انجام خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از خرید تضمینی پيله تر از مددجويان تحت حمایت این نهاد خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته خرید تضمینی پیله تولیدی مددجویان، ۱۰ درصد بیشتر از ازرش واقعی بازار توسط کمیته امداد به نفع مددجویان انجام شد.

 

الهی راد یادآور شد: ۲۳ درصد اعتبارات اشتغال این نهاد به مددجویان شهرستان شیروان اختصاص دارد که ۵۰ میلیارد تومان آن اکنون جذب شده است.

 

وی به توسعه طرح های کارفرمایی در استان اشاره کرد و افزود: طرح های مختلفی در حوزه اصلاح نژاد اکنون در دست اجراست که در این حوزه نیازمند بازنگری دولت و مجلس در جهت تامین نهاده های دامی ارزان قیمت هستیم.

 

وی به گسترش طرح های نیروگاه های خورشیدی در استان اشاره کرد و خواستار همکاری سازمان های ذی ربط در جهت اعطای تسهیلات ارزان قیمت به افراد متقاضی شد.

 

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

 

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استان‌های کشور قرار دارد.

کد خبر 1130342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha