مسیح(ع) حفظ حقوق انسانی و بشری را در دستور کار داشت

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: عیسی مسیح پیامبر صلح بود که حفظ حقوق انسانی و بشری را در دستور کار داشت و حفظ ارزش ها و حقوق انسانی و فردی و اجتماعی مساله مهمی است که در دستور کار همه پیغمبران بوده و باید به درستی رعایت شود.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لائینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: امروز سالگرد میلاد حضرت عیسی(ع) است که این پیامبر همون همه پیامبران برای ما مقدس است و در همین راستا هم اقلیت‌های دینی به صورت مسالمت‌آمیز در کشور ما زندگی می کنند و ما به این‌موضوع افتخار می‌کنیم.

 

امام جمعه نکا افزود: حضرت مسیح یکی از پیغمبران بزرگ الهی است که نام حضرت عیسی(ع) ۴۵بار در قرآن آمده است و همچنین کلمه مسیح ۱۵بار در قرآن ذکر شده است و انجیل و حضرت عیسی(ع) برای ما مقدس است.

 

وی خاطر نشان کرد: در کشوری زندگی می کنیم که حقوق افراد برای همگان قابل احترام است و باید بیشتر از همیشه این مسائل در دستور کار قرار گیرد و با رعایت حقوق فردی و اجتماعی یگدیگر برای بالندگی و توسعه همه جانبه و در همه جهات حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: عیسی مسیح پیامبر صلح بود که حفظ حقوق انسانی و بشری را در دستور کار داشت و حفظ ارزش ها و حقوق انسانی و فردی و اجتماعی مساله مهمی است که در دستور کار همه پیغمبران بوده و باید بدرستی رعایت شود.

 

امام جمعه نکا افزود: چهارم دی ماه سالروز میلاد حضرت مسیح است که این روز  را به جامعه مسیحیان و نیز مسلمانان تبریک می گویم چرا که  مسیح یک پیامبر بزرگ خداست که آمدنش همراه با خیر و برکت بود.

 

وی یادآور شد: حقوق بشری نظیر احترام به کرامت و حیات انسانی، حق آزادی و تعلیم و تعلم، رعایت حقوق اقلیت‌های مذهبی از مسائل مهمی است که در جامعه اسلامی ما رعایت می شود و باید توجه به این مسائل بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1130355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha