دمای هوا به ۱۷ درجه زیر صفر رسید / بیشترین برف در شهرستان خلخال بارید

محمدی گفت: دمای هوا صبح امروز ۴ دی ماه در شهرستان نیر و فرودگاه اردبیل به ۱۷ درجه زیر صفر رسید.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: دمای هوا صبح امروز 4 دی ماه در شهرستان نیر و فرودگاه اردبیل به 17 درجه زیر صفر رسید.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: در شهرستان اردبیل نیز طی همین مدت به 15 درجه زیر صفر و شهرستان سرعین نیز به 13 درجه زیر صفر رسید.

 

این مقام مسئول ادامه داد: طی بارش روز گذشته بیشترین بارش برف در شهرستان خلخال با 34 سانتی متر و پس از آن نیز شهرستان سرعین با 31 سانتی متر و شهرستان نیر با 25 سانتی متر در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

 

محمدی خاطر نشان کرد: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد تا روزهای پایانی هفته جاری در غالب مناطق استان جوی پایدار توام با هوای سرد زمستانی استقرار خواهد یافت.

 

وی اعلام داشت: بر این اساس آسمان تا روز سه شنبه 7 دی ماه غالباً صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود و از نظر دمایی نیز در طول روز به تدریج بر دمای هوا افزوده خواهد شد اما در مناطق مرکزی و جنوبی استان شب های سرد زمستانی توام با یخبندان حاکم خواهد بود.

 

مدیر کل هواشناسی استان افزود: در طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان شاهد وزش باد جنوبی (متوسط تا گاهی تند) خواهیم بود که در جاده ها و گردنه های برفگیر و کوهستانی استان می تواند موجب کولاک برف و رانش برف به سطح جاده شده و ضمن کاهش دید افقی، باعث لغزندگی سطح جاده گردد.

 

محمدی تاکید کرد: که روز چهارشنبه ۸ دی ماه جریانات مرطوب خزری تقویت می شود که متعاقب آن شاهد افزایش ابرناکی و کاهش دمای هوا خواهیم بود.

کد خبر 1130356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha