شبکه سازی مهم‌ترین گام برای گسترش گفتمان فاطمی است

مجتهدزاده با بیان اینکه شبکه سازی مهم‌ترین گام برای گسترش گفتمان فاطمی است، گفت: تا پایان امسال در تمامی استان‌ها شبکه سازی ادامه خواهد یافت تا گفتمان فاطمی به‌صورت نظام‌مند، منسجم و بدون موازی‌کاری اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مریم مجتهدزاده» امروز (۴ دی) در نشست تخصصی گفتمان فاطمی در بیرجند با اشاره به نقش زنان در پیدایش و استمرار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک نوآوری بود که به شرق و غرب وابسته نبود و به فرماندهی امام خمینی (ره) با وحدت کلمه و با مدل جدید به پیروزی رسید.

 

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در ادامه گفت: دولت‌های مستکبر جهانی که منافع خود را در خطر می‌‌دیدند این انقلاب را برنمی‌تابیدند و با تحریک قومیت‌ها و توطئه های مختلف و تحمیل جنگ هشت ساله‌ در جهت نابودی انقلاب تلاش کردند اما در این جنگ و ائتلاف نانوشته با همه جهان در حال جنگ بودیم ولی بدون عدول از ارزش‌ها پیروز شدیم.

 

وی به نقش مهم گفتمان سازی زنان اشاره و تصریح کرد: زنان در صحنه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند اما نقش گفتمان‌سازی انقلاب مهمترین آن بود یعنی اگر زن در کنار مرد از خانواده صیانت نمی‌کرد آیا واقعا می‌توانستیم پیروز میدان باشیم و این نقش بسیار بزرگی است که متاسفانه مغفول واقع شده که باید به آن توجه کنیم.

 

مجتهدزاده بیان کرد: از برکات انقلاب ما این بود که هیمنه دشمن را درهم شکست و اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند «ما انقلاب نکردیم که رژیمی برود و رژیم دیگر بیاید بلکه انقلاب کردیم برای تمدن‌سازی انقلاب اسلامی و ‌زمینه‌سازی ظهور» در ادامه همین روند است.

 

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن در حال حاضر جنگ نرم را به ما تحمیل کرده است، ادامه داد: در مقابل همه توطئه‌های دشمن، بصیرت مهمترین ابزار کارساز خواهد بود تا دشمن نسبت به کم رنگی ارزش‌‌ها و آرمان‌ها نتواند اقدامی کند.

 

وی تأکید کرد: البته دشمن هوشیار است اما ما باید هوشیارتر باشیم و باید از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی درس بگیریم که ما به عنوان اشرف مخلوقات مکلفیم در کارمان هدف داشته باشیم تا در فرایند تحقق افق تمدن اسلامی گام برداریم.

 

مجتهدزاده با اشاره به اینکه در گفتمان فاطمی باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زنانی حضور پیدا کردند که الگویی جدید از زنانگی را به جهان ارائه دادند. پیش از این زنان یا مدل زن شرقی در حاشیه و بدون نقش نگه داشته می‌شد و تاثیری در جامعه نداشتند، مو یا مدل زنان غربی بود که جنسیت را بر انسانیت ارجحیت می‌داد و به عنوان ابزار در دست سرمایه داری غربی به کار گرفته می‌شد.

 

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: زن در حالی که عفیف و محجبه است باید در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی هم سنگرهای جدید را خلق کند و الگوی سوم زن در دوران دفاع مقدس بروز و ظهور پیدا کرد که از حضرت زهرا و زینب(س) الگو گرفتند.

 

وی ادامه داد: هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی در زنجیره‌ای منطقی و مستمر است که بر چهار رکن دین، عقلانیت، علم و اخلاق بنا شده است که همه باید خود را به رکن‌ها مجهز کنند.

 

مجتهدزاده با اشاره به اینکه با توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه اشاعه سیره فاطمی، شبکه‌سازی را شروع کردیم که گام مهم و اولیه برای شناخت شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) محسوب می شود، افزود: شبکه‌سازی گفتمان فاطمی تاکنون در چهار استان انجام شده است و تا پایان امسال در تمامی استان‌ها ادامه خواهد یافت تا گفتمان فاطمی به‌صورت نظام‌مند، منسجم و بدون موازی‌کاری اجرایی شود.

 

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان آغاز شبکه‌سازی گفتمان فاطمی در عرصه جهانی، خاطر نشان کرد: شبکه‌سازی براساس ضرورت در کشورهای حوزه مقاومت آغاز به‌کار کرده و هماهنگی‌های لازم برای تحقق این مهم در کشورهای فلسطین، سوریه، عراق، لبنان و یمن آغاز شده است.

 

 

کد خبر 1130402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha