گستردگی جشنواره تئاتر مرصاد در سطح کشور

فاضلی زاد، گفت: یکی از ویژگی های جشنواره تئاتر مرصاد امسال گستردگی جشنواره در سطح کشور بود که برای اولین بار اتفاق افتاد و با استقبال بسیار خوب هنرمندان سراسر کشور مواجه شد.

بهرام فاضلی زاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: این دوره جشنواره در چهار بخش نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی، تئاتر صحنه ای و تئاتر خیابانی در حال برگزاری می باشد.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: ۲۰۵ اثر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره اسال شده و با داوری ها و بازبینی های صورت گرفته، پنج گروه برای رقابت در بخش نمایشنامه خوانی، ۱۰ گروه برای رقابت در بخش تئاتر صحنه ای، پنج نمایشنامه نویس و هشت تا ۱۲ گروه برای رقابت در بخش تئاتر خیابانی این دوره جشنواره انتخاب شدند.

 

وی خاطر نشان کرد: در بخش نمایشنامه نامه خوانی پنج گروه با یکدیگر به رقابت پرداختند که این پنج گروه به مدت پنج روز در شهرستانهای کرمانشاه، کنگاور، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و روانسر اجرای عمومی داشتند.
 

 

فاضلی زاد با اشاره به نکات بسیار مثبت این جشنواره، تصریح کرد: انتخاب داوران یکی از نکات مثبت این جشنواره است که منتخب استان بودند و این جای بسی مباهات دارد و توانمندی هنرمندان کرمانشاهی را نشان می دهد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد:از بازخوردها و نتایج جشنواره، استقبال و خرسندی هنرمندان سراسر کشور، می توان نتیجه گرفت که تئاتر مرصاد را با امکاناتی که داشتیم پرتوان برگزار نمودیم و تمام سعی خود را به کار می بندیم در سال آینده مرصاد را به صورت ملی برگزار نماییم.

 

وی با اشاره به مراسم اختتامیه جشنواره گفت: اختتامیه جشنواره تئاتر مرصاد از ۴ تا ۶ دی ماه جاری در شهرستان اسلام آبادغرب با حضور مردم و تئاتر دوستان از سراسر کشور در حال برگزاری است.

کد خبر 1130421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha