جای بیمه درمانی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس خالی است

یقطین گفت: برای اضافه شدن بیمه درمانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان نیز امیدواریم که تصمیمات لازم اتخاذ شود زیرا جای خالی این پوشش بیمه ای احساس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «زهرا یقطین»، امروز (شنبه 4 دی) در جلسه با رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس گفت: برای برخورداری زنان عشایری و روستایی فارس از پوشش بیمه لازم است زنان و خانوارهای واجد شرایط در نقاط مختلف استان شناسایی شوند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس افزود: تمامی اقشار استان به ویژه زنانی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه و نهاد حمایتی نیستند در اولویت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: برای اضافه شدن بیمه درمانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان نیز امیدواریم که تصمیمات لازم اتخاذ شود زیرا جای خالی این پوشش بیمه ای احساس می شود.

یقطین ادامه داد: طبق ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای بیمه مادران خانه دار دارای سه فرزند اقدام کند.

وی اضافه کرد: طبق این قانون، صد در صد حق بیمه مادران غیر شاغل که سه فرزند دارند و ساکن مناطق روستایی و عشایری هستند توسط دولت پرداخت می ‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند 2 سال به سوابق بیمه ‌ای بیمه گذار افزوده خواهد شد.

یقطین تاکید کرد: مشاوران امور زنان و خانواده فرمانداری ‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران در استان برای معرفی و اطلاع رسانی در خصوص این صندوق ظرفیت های مطلوبی به شمار می روند.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیران دستگاه‌ های اجرایی و بانک ها در فارس باید برای رعایت دقیق مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی و مدیریت بیماری کرونا اقدامات لازم را انجام دهند و بازرسان ستاد استانی، بازدید از دستگاه‌ ها و نظارت بر اجرای شیوه نامه ‌ها در اداره ها را همچون گذشته ادامه می دهند و  گزارش های لازم را ارائه خواهند کرد.

کد خبر 1130423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha