تعامل میان پیروان ادیان زمینه‌ساز توحیدگرایی در جامعه است

ناظمی با اشاره به ارتباطات دوستانه و همدلانه ادیان مختلف در ایران گفت: این ارتباط زمینه‌ساز تعمیق و تبلور وحدانیت و توحید در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در دیدار هیات اعزامی از حوزه علمیه قم با خلیفه ارامنه آذربایجان در تبریز با اشاره به ارتباطات دوستانه و همدلانه ادیان مختلف در ایران اظهار داشت: این ارتباط زمینه‌ساز تعمیق و تبلور وحدانیت و توحید در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در دین مبین اسلام سفارش زیادی به زندگی برادرانه با پیروان ادیان مختلف شده است و براین اساس پیروان سایر ادیان برادران دینی ما محسوب می‌شوند.

ناظمی بر لزوم گسترش مناسبات فرهنگی میان ادیان مختلف تاکید کرد و افزود: همزیستی برادرانه پیروان ادیان و مذاهب مختلف در ایرا اسلامی الگویی برای دیگر کشورهای جهان است.

همچنین اسقف گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان‌شرقی در سخنانی اظهار داشت: ادیان الهی نقشی کلیدی در ارتباطات گسترده انسانها با یکدیگر دارند.

وی گفت: روحانیون و عالمان دینی در همه‌ی ادیان الهی مبلغان مهر و دوستی و عشق در سراسر جهان هستند. در برهه کنونی که جهان با بیماری کرونا مواجه شد، نقش دین و معنویت بیش از پیش نمود یافت.

اسقف گریگور چیفتچیان  همراهی و همدلی پیروان ادیان مختلف را ضامن سعادت جهانی برای همگان عنوان کرد.

بنابر این گزارش، در این دیدار پیام آیت‌الله اعرافی توسط نمایندگان ایشان قرائت شد. مدیر حوزه های علمیه طی پیامی میلاد حضرت عیسی (ع) و آغاز سال نو میلادی را به اسقف گریگور چیفتچیان و هموطنان مسیحی تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: عالیجناب اسقف گریگور چیفتچیان؛ خلیفه محترم ارامنه آذربایجان، میلاد مسعود حضرت عیسی (ع) پیام آور مهر و محبت و همچنین آغاز سال نو میلادی را به حضرتعالی و همه برادران و خواهران مسیحی‌ام در ایران و اقصی نقاط جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. تاریخ چندهزار ساله تمدن‌های گوناگون ایران، شاهد موارد بسیاری از همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان ابراهیمی بوده است. امروزه نیز مسئولیت رهبران دینی است که با تاکید بر مشترکات بسیاری که در نظام‌های اعتقادی،اخلاقی و رفتاری دارند، از طریق گفتگوها و تعاملات برادرانه و سازنده، صلح و آرامش و همبستگی بیشتر برای جامعه جهانی و سرزمین خودمان به ارمغان بیاورند.

حوزه علمیه ایران ضمن استقبال از هر اقدامی در سطح ملی یا بین‌المللی که باعث تقویت ارزشهای مشترک ادیان ابراهیمی همچون کرامت انسانی،‌عدالت، محبت، صلح، شفقت و پرستش عاشقانه شود، از خداوند متعال سالی سرشار از سلامتی، موفقیت و شادکامی برای حضرتعالی و همه هموطنان مسیحی‌مان مسالت می‌کند.

کد خبر 1130441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha