اجرای طرح تحولی سوادآموزی کارساز در قزوین

اصغری گفت: بسته تحولی سوادآموزی کارساز از جمله بسته های در دستور کار ما است که اگر این امر محقق شود، مهارت های زندگی در فرد ارتقا می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسنعلی اصغری» در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز (شنبه ۴ دی) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: جهان امروز پیچیده است و به همین دلیل اگر قرار باشد منتظر باشیم همه تصمیم ها برای برون رفت از مشکلات را در مرکز اتخاذ کرده و به استان ها ابلاغ کنند در واقع خوش خیال بوده ایم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: برای دستیابی به چشم اندازها باید به صورت منطقه ای و بومی بیاندیشیم، البته همه باید با توجه به اسناد بالادستی تدبیر کنیم و در آموزش و پرورش استان اگر می خواهیم در افق ۱۴۰۳ به چشم انداز تعریف شده و رسیدن به موقعیت برتر دست یابیم، باید برنامه های تحولی در حوزه های مخنتلف داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: ما  ۲۰ بسته تحولی را در استان پیش بینی کرده ایم و می خواهیم تعامل حداکثری با دستگاه های اجرایی داشته باشیم که حاصل آن پرداختن به مسائل اصلی استان است و اگر اهداف این موارد محقق شود در واقع دادگستری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، اقامه نماز و غیره به اهدافی که دارند دست می یابند.

 

اصغری اعلام کرد: بسته تحولی سوادآموزی کارساز از جمله بسته های در دستور کار ما است که اگر این امر محقق شود، مهارت های زندگی در فرد ارتقا می یابد و این سوادی که قرار است، افراد بی سواد بیاموزند در همه ابعاد زندگی آنها کارآیی دارد.

 

وی تأکید کرد: هدف ما این است جشن پایان بی سوادی را بگیریم و هدفگذاری کردیم طی ۲ سال آینده این جشن برگزار شود البته کسانی که بی سواد هستند در این خصوص مقاومت می کنند و به نتیجه رسیدیم سوادی که می دهیم در زندگی شان کارآیی ندارد بنابراین در این خصوص برنامه ریزی کرده و این بسته تحولی پیش بینی شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اگر افراد آثار یادگیری را در زندگی مشاهده کننده انگیزه فراگرفتن پیدا می کنند بنابراین لازم است دستگاه هایی نظیر امور زندان ها، بهزیستی، آموزش فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، ستاد اقامه نماز، سازمان بسیج سازندگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و کمیته امداد با ما همکاری داشته باشند و در آموزش مهارت ها به ما کمک کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: بسته تحولی دیگر بسته تحولی تاب آوری است که به منظور کاهش آسیب های اجتماعی دیده شده است و بسیاری افراد در جامعه دست به اقداماتی می زنند که ناشی از این است مدیریت خشم را نمی دانند.

 

اصغری یادآور شد: امیدواریم بسته های تحولی که در استان اجرا می شود به گونه ای باشد که در سطح ملی از آن استفاده کنند.

 

کد خبر 1130443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha