توسعه آموزش‌های مهارتی اقدامی موثر در ایجاد اشتغال پایدار است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی در کنار بهره‌گیری از کارآفرینان مشاغل کم‌سرمایه‌بر به عنوان حامیان افراد آسیب پذیر، اقدامی مؤثر و ارزشمند در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در نخستین جلسه کارگروه کارآفرینی، ، اشتغال و پیشگیری از وقوع جرم این استان، با تقدیر و تشکر از عوامل دست‌اندرکار برپایی نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر در استان کردستان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه مذکور فرصت مناسبی را در راستای معرفی مهارت آموختگان کارآفرین و آشنایی با مشاغل کم سرمایه‌بر فراهم کرد که همین امر موجب شد تا فکر استفاده از این ظرفیت عظیم در راستای استفاده از پتانسیل این افراد در راستای آموزش و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای افراد آسیب‌پذیر جامعه اعم از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، معتادین بهبود یافته و افرادی که به واسطه عدم اشتغال و درآمد پایدار اقدام به بزه می‌نمایند شد.

 

وی توسعه آموزش‌های مهارتی در کنار بهره‌گیری از کارآفرینان مشاغل کم سرمایه‌بر به عنوان حامیان افراد آسیب‌پذیر را اقدامی مؤثر و ارزشمند در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای این عزیزان برشمرد و گفت: امیدواریم با تشکیل این کارگروه و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل دستگاه‌های اجرایی شاهد راه‌اندازی اقدامی بدیع و تأثیرگذار در حوزه اشتغال افراد آسیب‌پذیر کردستانی باشیم.

 

تربیت نیروی انسانی ماهر می‌تواند زمینه حضور افراد در بازار کار را فراهم کند

 

سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در سخنانی آموزش‌های مهارتی را یکی از ارکان اصلی و تأثیرگذار در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص ، ماهر و کارآمد خواند و گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و شایسته می‌تواند زمینه حضور افراد در بازار کار را با حمایت افراد کارآفرین و پشتیبان تسریع بخشد.

 

وی شناسایی کامل مهارت آموختگان کارآفرین به عنوان افراد پشتیبان، شناسایی افراد آسیب پذیر جامعه و همچنین شناسایی کامل زمینه‌های شغلی متناسب با پتانسیل استان با سرمایه کم را گام نخست فعالیت این کارگروه در راستای حصول نتیجه مناسب دانست.

 

احمدی افزود: باید به سمت تحقق شعار «هرخانه، یک کارخانه» حرکت نماییم چرا که توسعه استان در گرو حمایت و هدایت جوانان جامعه به سمت مشاغل خرد و خانگی است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به اجرای نمونه‌های موفق اشتغال زایی در استان گفت: خوشبختانه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان توانسته است نسبت به آموزش و ایجاد اشتغال افراد ساکن در روستای سعدآباد مریوان که تا قبل از اجرای این طرح مشغول کولبری بوده‌اند اقدام و اکنون این روستا را به قطب تولید محصولات کالای خواب و صادرات این محصولات به اقلیم کردستان عراق مبدل نماید.

 

در پایان این جلسه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان به اتفاق آرا اعضای کارگروه به عنوان دبیرخانه کارگروه کارآفرینی، اشتغال و پیشگیری از وقوع جرم این استان انتخاب شد.

کد خبر 1130480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha