حضرت فاطمه(س) الگوی عملی همه جانبه هستند

علمداری با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) الگوی عملی همه جانبه هستند، گفت: چشم‌انداز گفتمان فاطمی موثر تحکیم و تعالی بنیان خانواده و وحدت‌بخشی و هم‌افزایی میان جریان‌ها و گروه‌های مختلف زنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «فاطمه علمداری» امروز (۴ دی) در نشست تخصصی گفتمان فاطمی در بیرجند اظهار کرد: گفتمان فاطمی و نقش فعال ما در گفتمان‌سازی می‌تواند تلفیقی از راهبرد عملیاتی باشد.

 

مسئول گفتمان جهانی فاطمی با بیان اینکه گفتمان فاطمی براساس بیانیه گام دوم انقلاب، نقش زنان در فرایند تمدن نوین اسلامی، همگرایی فعالان و سازمان‌های فرهنگی و تحقق این رویکردها در کشور آغاز شده است، افزود: در گفتمان فاطمی باید سرمشق­­، سیره و ‌منش حضرت فاطمه زهرا (س) گسترش یابد و  تبدیل به سیره زندگی شود.

 

علمداری با بیان اینکه باید با بررسی سیره و رفتار مادر و فرزند در سیره فاطمی بخش زیادی از آسیب‌ها شکاف بین نسلی را کاهش دهیم، ادامه داد: ما در گفتمان فاطمی نقش مادر را در پرورش سربازسازی امام عصر (عج) و در سنگر انقلاب می‌بینیم و ‌اگر این اصل در جامعه دیده شود، بسیاری از آسیب‌ها کاهش خواهد یافت.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) الگوی عملی همه جانبه هستند و محصول تربیت مادرانه ایشان اسوه‌های بی بدیل تاریخی است، افزود: سنت‌های الهی طبق آیات قرآن تغییر پیدا نمی‌کنند و ارزش‌ها همواره یکسان هستند که می‌توانیم از مکتب ائمه اطهار در زندگی فردی و اجتماعی به‌خوبی بهره بگیریم.

 

علمداری بیان کرد: اگر زنان نباشند جبهه‌های حق خالی می‌شود بنابراین انسان‌سازی، اصلی‌ترین مسئولیت زنان و مادران در سیمای اسلام است.

 

مسئول گفتمان جهانی فاطمی با اشاره به اینکه چشم‌انداز گفتمان فاطمی موثر تحکیم و تعالی بنیان خانواده  و وحدت‌بخشی و هم‌افزایی میان جریان‌ها  و گروه‌های مختلف زنان است، اظهار داشت: تشکیل شبکه گسترده زنان، نهادینه‌سازی­، الگوی واحد، پرورش سفیران فاطمی و گسترش فعالیت‌های گروهی از مهمترین اهداف گفتمان فاطمی است.

ش

وی گفت: شبکه‌سازی در کشورهای حوزه مقاومت از مهمترین ماموریت‌های گفتمان‌سازی فاطمی است که معنویت‌بخش به جامعه جهانی خواهد بود.

 

گفتنی است، شبکه گفتمان فاطمی خراسان جنوبی با محوریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، بسیج جامعه زنان، ادارات کل تبلیغات اسلامی و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تشکیل شده و باید نمایندگان دستگاه‌ها نسبت به شبکه‌سازی گفتمان فاطمی در سطح استان اقدام کنند.

 

کد خبر 1130496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha