نباید اجازه داد افراد با حربه رونق تولید، وام های مازاد دریافت کنند

استاندار خراسان شمالی در دیدار مدیران بانک های عضو کمیسیون هماهنگی استان گفت: نباید اجازه داد افراد با حربه رونق بخش تولید از سیستم بانکی وام های مازاد دریافت کنند و شاهد خاک خوردن بخش صنعت و انحراف در هزینه کرد تسهیلات باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا حسین نژاد» امروز شنبه (چهارم دی ماه)  در دیدار مدیران بانک های عضو کمیسیون هماهنگی استان با بیان اینکه دستورالعمل ها و تصمیمات بانکی باید در استان بومی سازی شود، گفت: اگر اجرای قوانین برای تمامی بانک های کشور یکنواخت باشد با شرایط بومی استان ها سازگار نخواهد بود.

 

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه بانک ها باید منشا توسعه در استان باشند، افزود: کنترل موضوعاتی مانند هزینه منابع بانکی در سایر استان های توسعه یافته باید جمع بندی شود و پیشنهادات لازم به رئیس جمهور و هیات دولت اعلام شود تا در صورت نیاز ابطال بانک های خصوصی که نفعی برای توسعه استان ندارند در دستور کار قرار بگیرد.

 

حسین نژاد گفت: زمانی شاهد رشد اقتصادی استان خواهیم بود که توان و شوق اقتصادی در استان تقویت شود.

 

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه حل موانع بانکی موجب رونق سیستم خودگردانی بانک ها می شود، افزود: اجازه ندهیم افراد با حربه رونق بخش تولید از سیستم بانکی وام های مازاد دریافت کنند و در ادامه شاهد خاک خوردن بخش صنعت و انحراف در هزینه کرد تسهیلات باشیم.

 

حسین نژاد گفت: با یک مصوبه قانونی نباید اجازه دهیم درصدی از منابع استان را در سایر استان ها سرمایه گذاری کنند و این موضوع باید قابل حسابرسی در بانک ها باشد.

 

بر اساس این گزارش پیگیری اختصاص خط اعتباری ویژه به استان، بخشودگی جریمه 34 درصدی میزان مازاد مصارف، اختصاص سهمیه مناسب در آزمون استخدامی از بانک مرکزی از دیگر درخواست های کمیسیون هماهنگی بانک های استان بود.

 

کد خبر 1130503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha