۵ شهید دوران دفاع مقدس در خوزستان تشییع می‌شود

نجاتی از تشییع و خاکسپاری پنج شهید دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در خوزستان خبر داد و گفت: از این تعداد یک شهید شناسایی شده و چهار شهید گمنام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا نجاتی» ظهر امروز (شنبه ۴ دی) در پایان نشست ستاد گرامیداشت مراسم تشییع پیکر پاک ۲۵۰ شهید والامقام در کشور اظهار کرد: در این راستا امروز جلسه‌ای با حضور سردار حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: بنا شده در روز (پنجشنبه ۱۶ دی) ۲۵۰ شهید دوران دفاع مقدس به صورت همزمان در کشور تشییع شود که از این تعداد پنج شهید در خوزستان است.

 

وی تصریح کرد: از شهدایی که قرار است در خوزستان تشییع شود یک شهید ارتشی است که شناسایی شده و چهار شهید نیز گمنام هستند که در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

 

نجاتی ابراز کرد: ۲ شهید در این روز از محل حسینیه ثارالله تا حوزه علمیه خوزستان تشییع و در این حوزه خاکسپاری می‌شوند و شهید ارتشی شناسایی شده نیز در بهشت آباد اهواز به خاک سپرده خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها بنا شده ۲ شهید دیگر هم در شهرستان بندرامام خاکسپاری شود عنوان کرد: این زمان قطعی تشییع و خاکسپاری این شهدا متعاقبا اعلام می‌شود.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان یاد آور شد: در این مراسم که همزمان با دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود یاد و خاطره این شهید بزرگوار گرامی داشته خواهد شد و همچنین برنامه‌هایی به مناسبت روز بصیرت و شهادت حضرت فاطمه (س) برنامه‌ریزی شده است.

 

«سردار عبدالرضا مرادحاجتی» نیز با اشاره به مراسم تشییع شهدای خوزستان اذعان کرد: شهید شناسایی شده، شهید باقر حسینی از شهدای ارتش است که اهل محله چهارراه زند اهواز بوده و در سال ۶۵ بر اساس شواهد دوستان و همرزمانش در میانگین خط عراق و ایران ماندگار شد و اکنون با بازگشت پیکر این شهید، در قطعه والدین شهدا بر روی مزار مادرش به خاک سپرده می‌شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بیان کرد: بنابر دستورالعمل ابلاغی از این چهار شهید گمنام، ۲ شهید متعلق به بندرامام است که در این منطقه اقتصادی و ۲ شهید گمنام نیز در حوزه علمیه امام خمینی (ره) اهواز به خاک سپرده می‌شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: مراسم وداع با شهدا (چهارشنبه ۱۵ دی‌) در مسجد اعظم برگزار می‌شود که در (پنجشنبه ۱۶ دی‌) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) سه تن از این شهدا از حسینیه ثارالله اهواز تا حوزه علمیه امام خمینی (ره) واقع در اتوبان آیت‌الله بهبهانی تشییع می‌شوند.

 

کد خبر 1130536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha