نصب تمثال شهدا بر سر در خانه‌ شهدای حویق

خوشحال از نصب تمثال شهدا بر سر در خانه شهدای شهر حویق شهرستان تالش خبر داد.

«بهرام خوشحال» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش اظهارکرد: در هر کشوری و شهری شخصیت‌‌های برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و ... هستند که در طول زندگی خود خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده و موجب اعتلای فرهنگ حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از تجاوز بیگانه و حفظ استقلال ملی شده‌اند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش با اشاره به اهمیت موضوع زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و ادای دینی که در برابر خون شهدا بر گردن ماست تلاش کنیم.

 

وی تصریح‌کرد: باید با شیوه‌های نو و خلاقانه راه شهدا و یاد آن بزرگواران و مکتب سرخ شهید و شهادت را در جامعه زنده نگه داریم که این امر موجب شکوه انقلاب و نظام است.

 

خوشحال با بیان‌اینکه اقتدار و امنیت امروزه کشور مدیون و مرهون خون پاک شهداست، گفت: باید راه آنان را با تمام توان ادامه داده و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش خاطرنشان‌کرد: براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهر حویق و براساس دستورالعمل‌ها به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنها و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تابلوهای مزین به تمثال شهدای شهر حویق شهید سیروس قلی‌زاده و شهید غنی کوکب‌پور به همراه نام و نام خانوادگی، محل و تاریخ شهادت آنها تهیه و در محل‌هایی که در آن زندگی می‌کرده‌اند، نصب می‌شود.

کد خبر 1130552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha