لزوم ترویج منش شهدا در جامعه

امروزه ضروری است که بیش از گذشته منش شهدا در جامعه رواج پیدا کند، زیرا دشمنان با تهدیدها و حملات مختلف در تلاش هستند میان مردم و شهیدان فاصله بیندازند که وظیفه دشوار مقابله با دشمنان برعهده جوانان خواهد بود.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: در دین اسلام جایگاه شهدا بالاترین جایگاهی است که یک انسان عادی می تواند به آن برسد که خداوند در قرآن این جایگاه را تحت عنوان «عند ربهم یرزقون» بیان کرده است.  

 

اینکه بخواهیم جایگاه تک تک شهدا را تبیین و تعیین کنیم کار بسیار دشواری است که ممکن است سال ها و به طول بینجامد. امام خمینی (ره) با جمله «شهدا شمع محفل بشریت هستند» جایگاه شهدا را به خوبی نشان می دهند. 

 

منش و روش زندگی شهدا در جامعه باید تبدیل به گفتمان شود

یک کارشناس مذهبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار می کند: شهدا از بهترین دارایی خود برای پایداری اسلام گذشتند و اینکه امروز ما راه و روش آنها را به درستی دنبال نکنیم حرکتی ناجوانمردانه است.

 

«حجت الاسلام محمدرضا طاهری» می افزاید: یکی از مهمترین ضعف هایی که در جامعه فرهنگی امروز ما دیده می شود، نبود الگوسازی صحیح برای نسل جوان است، به نحوی که کودک و نوجوان ما استوره های پوشالی فیلم های هالیودی را قهرمان زندگی خود می داند اما شخصیت هایی که واقعا کارهای بزرگی را انجام داده اند را نمی شناسد.

 

وی با بیان اینکه منش و روش زندگی شهدا در جامعه باید تبدیل به گفتمان شود اضافه می کند: کاروان هایی در سطح شهر و مساجد باید راه اندازی شود و در هر محله و منطقه شهدای شاخص را به روش های مختلف به عموم مردم بشناسند، اینکه تنها در روزهای سالگرد هشت سال دفاع مقدس بخواهیم با اهدای شاخه گلی یاد شهدا را گرامی بداریم.

 

این کارشناس مذهبی عنوان می کند: ضعف تولید محتوا در رده های سنی مختلف در حوزه های شهدا و دفاع مقدس کاملا مشهود است، امروزه ظرفیت های بسیاری در سطح کشور برای تولید محتوا وجود دارد که باید بهترین استفاده را از آن بکنیم.

 

هر اقدامی که به تولید محتوا برای موضوعات شهیدان بینجامد را حمایت می کنیم

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: سوالی که تاکنون پابرجاست این است که چرا کتاب هایی در مورد زندگی شهیدان تاکنون نگارش نشده، است؛ داستان رشادت های این عزیزان می تواند کتاب های بسیار ارزشمندی برای نسل نوجوان و جوان باشد.

 

«سردار عبدالرضا مرادحاجتی» با اشاره به اینکه هر اقدامی که به تولید محتوا برای موضوعات شهیدان بینجامد را حمایت می کنیم ادامه می دهد: اولویت اول این اداره کل باغ موزه دفاع مقدس و همچنین نگارش کتاب هایی با موضوع دفاع مقدس است.

 

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری آثار فاخر بسیار خوبی رونمایی خواهد شد خاطر نشان می کند: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده در سال آینده آثار مختلفی در زمینه کتاب، انیمیشن، مستند، فیلم سازی و ... تولید می‌شود که از جمله آثار ماندگار و فاخر خواهند بود.

 

امروزه لازم و ضروری است که بیش از گذشته منش شهدا در جامعه رواج پیدا کند، زیرا دشمنان با تهدیدها و حملات مختلف در تلاش هستند میان مردم و شهیدان فاصله بیندازند، وظیفه دشوار مقابله با دشمنان برعهده جوانان خواهد بود.

 

کد خبر 1130585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha