شکوه نماز جماعت باعث رونق مساجد است/توجه به رفاه حال زائران کربلا

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به نقش مسجد محوری و توجه به نماز گفت: شکوه نماز جماعت با حضور اقشار مختلف باعث رونق مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت به موضوع مسجد محوری و فعالیت های قرآن اظهارداشت: اقشار مختلف برای حضور در نماز جماعت اهتمام داشته و افراد بسیجی و روحانیون به این موضوع توجه کنند که این کار باعث رونق نماز می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: شکوه نماز جماعت با حضور اقشار مختلف باعث رونق مساجد است که اگر روحانیون و بسیجیان بیایند این امر شاهد فعالیت گسترده مساجد می شویم.

وی ادامه داد: بسیجی واقعی خودش و خانواده اش نسبت به قرآنی و حضور در مسجد همت دارند و مسائل اخلاقی و آموزه های دینی را هم بیاموزد.

آیت الله طباطبایی نژاد به ترویج قرآن در مناسک حج و زیارت ها توصیه کرد و اذعان داشت: متولیان کاروان ها و روحانیون و همچنین زائران بر این امر مهم توجه و همت داشته باشند.

 

*توجه به رفاه حال زائران کربلا

 

وی در بخشی از صحبت های خود به موضوع پیاده روی اربعین اشاره کرد و اظهارداشت: مسیر پیاده روی ایران به کربلا و از مرز تا حرم نیازمند امکانات رفاهی و تمهیداتی برای استراحت زائران است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به نیاز به استراحت و رفاه حال زائران در مقاطع زمانی هوای گرم، گفت: مسیرهای بین شهرهای کربلا و مسیر پیاده روی نیازمند اصلاح هندسی و ارائه خدمات عمرانی است.

وی خاطرنشان کرد:  کمک های مردمی در راستای تامین این دسته از نیازها صرف شود تا اینکه به حال مردم رسیدگی و زائر با کمی استراحت قادر به ادامه فعالیت و زیارت باشد.

کد خبر 1130591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha