فاطمه و امیرعلی در صدر اسامی نوزادان در استان قزوین

صومی گفت: در ۹ ماهه سال جاری فاطمه و امیرعلی با بیشترین فراوانی، در صدر اسامی انتخابی برای نوزادان در استان قزوین بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسن صومی» با اشاره به روز ملی ثبت احوال بیان کرد: نخستین شناسنامه در کشور ما برای دختری به نام فاطمه ایرانی و در سوم دی ماه سال 1297 در تهران صادر شد و ثبت احوال فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و در استان قزوین هم نخستین سجلی به نام احمدخان خدایاری که رئیس اداره نظمیه بود صادر شد.

 

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: ثبت احوال بزرگترین پایگاه اطلاعات جمعیت کشور است و امروزه هم در تحقق دولت الکترونیک از دستگاه های پیشرو بوده که این امر را می توان در صدور کارت هوشمند ملی مشاهده کرد.

 

وی عنوان کرد: در استان قزوین یک میلیون و 28 هزار و 995 نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هستند که تاکنون یک میلیون و 9 هزار و 464 نفر درخواست صدور کارت هوشمند ملی ارائه داده اند.

 

صومی اعلام کرد: تاکنون 827 هزار و 76 کارت هوشمند ملی صادر شده است که تاکنون 817 هزار و 37 نفر موفق به دریافت کارت هوشمند ملی خود شده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به آمار ولادت و مرگ و میر در استان اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری 11 هزار و 499 واقعه ولادت در استان ثبت شده است که 5 هزار و 993 مورد از ولادت ها پسر و 5 هزار و 452 مورد دختر بوده است.

 

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین خاطر نشان کرد: بیشترین فراوانی نام ها در پسران به ترتیب امیرعلی، امیرعباس، آیهان، امیرحسن و سامیار بوده و در دختران هم بیشترین فراوانی اسامی شامل فاطمه، رستا، زهرا، آوا و دلسا بوده است.

 

وی یادآور شد: در زمینه ثبت فوت در استان هم در 9 ماهه سال جاری 6 هزار و 704 واقعه فوت ثبت شده است که از این تعداد 3 هزار و 643 نفر مرد و 3 هزار و 61 نفر زن بوده اند.

 

کد خبر 1130647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha