نگاه به اصناف به عنوان یک منبع درآمد برای شهردای باید برداشته شود

هاشمی گفت: نگاه به اصناف به عنوان یک منبع درآمد برای شهردای باید برداشته شود و تعامل بیشتر اصناف با شهرداری موجب جذب درآمدهای پایدار و رونق کسب و کار بازاریان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمود هاشمی»، امروز (یکشنبه 5 دی) در دیدار با شهردار شیراز گفت: مشورت گرفتن از اصناف در امور شهری در حل مشکلات شهر شیراز نتایج مطلوبی دارد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس افزود: در شهرستان شیراز دارای ۷۸ اتحادیه صنفی با بیش از ۷۰ هزار اعضای تحت پوشش هستیم که تقریبا نیمی از اصناف استان را در خود جای داده است که با بیش از ۱۸ درصد تولید ناخالص ملی بدون هیچ گونه بارمالی به دولت باعث اشتغال های پایدار شده اند و این ظرفیت نباید نادیده گرفته شود.

وی اضافه کرد: تعامل شهرداری شیراز با جامعه بزرگ اصناف نشانه حسن نیت شهردار شیراز است و اصناف آماده همکاری با شهرداری شیراز است.

هاشمی تصریح کرد: نگاه به اصناف به عنوان یک منبع درآمد برای شهردای باید برداشته شود و با تعامل و تشکیل کارگروه مشترک شهرداری شیراز و اتاق اصناف فارس به پیگیری مطالبات مردمی و اجرای قوانین جایگزین اقدام شود.

وی ادامه داد: تعامل و همدلی بیشتر اصناف با شهرداری موجب تسریع در رفع مشکلات موجود در شهر می ‌شود و جذب درآمدهای پایدار و رونق کسب و کار بازاریان را نیز در پی خواهد داشت.

هاشمی اضافه کرد: شهرداران مناطق شهری شیراز همراه با مدیران سازمان های مرتبط با شهرداری باید بدانند اصناف در کنار آنان قرار دارند و نیمی از کار مدیریت شهری با اصناف است و اگر این  2 نهاد در کنار یکدیگر قرار گیرند در اجرای طرح های عمرانی، خدماتی فرهنگی و اجتماعی نتایج خوبی حاصل می شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس با اشاره به خروج صنوف آلاینده به خارج از شهرها گفت: خروج اصناف آلاینده از شهر با هدف زیباسازی شهر و کاهش آلودگی در اولویت اتاق اصناف فارس و اتحادیه های صنفی مرتبط قرار دارد و عدم همکاری برخی دستگاه ها تا امروز این روند را با کندی مواجه کرده است که امیدواریم با تعامل با شهرداری سریع تر به نتیجه لازم برسد.

کد خبر 1130669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha