حماسه ۹ دی میثاق ملت ایران با ولایت فقیه بود

حجت‌الاسلام همت‌پور با بیان اینکه حماسه ۹ دی میثاق ملت ایران با ولایت فقیه بود و سبب ناامیدی دشمنان از انقلاب اسلامی شد گفت: کانون‌های مساجد با بصیرت و آگاهی‌بخشی به مردم و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش مهمی در برهم زدن نقشه‌های شوم دشمن دارند.

«حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) در رابطه با بصیرت اظهار کرد: از تدبر در آیات قرآن و سخنان بزرگان دین به این نتیجه می‌رسیم که بصیرت تنها این نیست که ببینیم و بشنویم بلکه باید از عبرت‌ها پند بگیریم تا عبرت دیگران نشویم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان عقل در پرتو آیات و روایات را تنها راه نجات و هدایت‌گر بشر به راستی‌ها و خیرخواهی دانست و افزود: انسان اگر چشم ظاهر نداشته باشد اما با شناخت و بصیرت به هدف آفرینش و محیط پیرامون خود بنگرد و بیندیشد، در زندگی موفق خواهد بود و می‌تواند دیگران را هم هدایت کند.

 

وی با اشاره به اینکه بصیرت اخلاقی، دینی و سیاسی از انواع بصیرت و بینش‌ها هستند اذعان کرد: مهمترین بصیرت برای مسلمانان، بصیرت سیاسی است.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور تصریح کرد: پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، برخی از خواص و حتی متدینین دچار عدم شناخت و بصیرت سیاسی شدند که دشمن ضمن ورود از همین روزنه، چند ماه به‌وسیله افراد ناآگاه و بی‌بصیرت، کشور را دچار بحران و اغتشاش کرد.

 

وی عنوان کرد: در ۹ دی همان سال، مردم خوزستان مانند مردم سراسر کشور پس از هتک حرمت فتنه‌گران به شعائر دینی، ولایت فقیه و مقدسات به ویژه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) به‌پا خواستند و سبب شدند حماسه بصیرت و میثاق با ولایت به صورت گسترده اتفاق بيفتد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با بیان اینکه ۹ دی، حماسه میثاق ملت ایران با ولایت فقیه بود و سبب ناامیدی دشمنان از انقلاب اسلامی شد بیان کرد: کانون‌های مساجد نقش مهمی و اساسی در برهم زدن نقشه‌های شوم دشمن با بصیرت و آگاهی‌بخشی به مردم و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: برگزاری سلسله‌ جلسات بصیرت‌افزایی، تبیین نقش ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان (عج) و همچنین دشمن‌شناسی در سیره اهل بیت (ع) از جمله وظایف کانون‌های مساجد به شمار می‌روند.

 

کد خبر 1130671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha