چرخ زندگی بانوان کار آفرین کانون شهدای گمنام  همدان با چرخ خیاطی می چرخد

چرخ زندگی بسیاری از بانوان کار آفرین با چرخ خیاطی می چرخد، در جهت اشتغالزایی کارگاه آموزش خیاطی با همت کانون فرهنگی هنری شهدای گمنام همدان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان _ استان همدان: اشرفی طاهرپور -  اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری است که برای مقاوم سازی، بحران‌زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود در اقتصاد مطرح شد.

اقتصاد مقاومتی با کاهش وابستگی‌ها و تأکید بر مزایای تولید داخلی و تلاش برای خودکفایی زمینه توسعه و پیشرفت کشور را مهیا می‌سازد که در این راستا بانوان به عنوان عاملان رشد و پرورش نیروی کار از سهم ویژه‌ای برخوردار هستند چرا که نقش زنان در جریان توسعه، امری گریزناپذیر است.

 

در سال‌های اخیر کارآفرینی زنان زمینه ورود آن‌ها را به فعالیت‌های اقتصادی فراهم کرده است که این امر به نوبه خود در اشتغالزایی و افزایش درآمد ملی کشور سهم به‌سزایی دارد.

 

 

کانون شهداي گمنام استان همدان با هدف اشتغال‌زايي براي بانوان، با راه‌اندازي کارگاه آموزش خياطي  گامی بلند در جهت ایجاد اشتغال بانوان برداشته است.

 

به سراغ  مدیر کانون شهدای گمنام  همدان ، یکی‌ از کارآفرینان و بانوان توانمند همدان رفتیم ، تا عزم راسخ، همت و پشتکار زنان این سرزمین را به نمایش بگذاریم.

 

«رعنا صادقی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: توجه به شعار سال به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نشان دهنده نقش و اهمیت تولید در رونق اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گمنام همدان افزود: اشتغال، تولید و رونق اقتصادی ظرفیتی را ایجاد می‌کند که مردم از یک رفاه نسبی برخوردار شوند و بسیاری از معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه نیز به دلیل عدم رفاه، بیکاری و عدم برخورداری از معیشت مناسب است.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل اهمیت مسایل اقتصادی در متن زندگی مردم در سال‌های اخیر نامگذاری هرساله را به گونه ای انجام داده‌اند که مرتبط با رونق اقتصادی بوده است.

 

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزش خیاطی با حضور 20 نفر در جهت اشتغالزایی بانوان در محل کانون فرهنگی و هنری شهدای گمنام همدان برگزار می شود.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گمنام  همدان با اشاره به اینکه یادگیری خیاطی علاوه بر رفع نیازهای شخصی می‌تواند منبعی برای کسب درآمد نیز تلقی شود، تصریح کرد: کار خیاطی امروزه علاوه بر اینکه در خانه به‌عنوان یک مهارت محسوب می‌شود، می‌تواند به‌عنوان یک ابزار اقتصادی و همچنین باعث صرفه‌جویی در وقت نیز به حساب آید.

 

صادقی با بیان اینکه خیاطی توانایی‌های حرکتی را به طرق مختلف تقویت می‌کند، افزود: خیاطی یک کار سرگرم‌کننده و آرامش‌بخش است که می‌شود فکر و تلاش خود را روی ساختن چیزی متمرکز کرد تا در نهایت به یک محصول خوب تبدیل شود.

 

 این بانوی کارآفرین گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی بانوان سرپرست خانوار داشتن شغل مناسب است تا در کنار امرار‌معاش از آسیب‌های اجتماعی نیز در امان باشند که کمیته امداد شهرستان خنداب با اعطای تسهیلات کارآفرینی گام موثری در این عرصه برداشته است.

 

وی با اشاره به اینکه اشتغال زنان در بیرون از خانه محدودیت نیست، خاطرنشان کرد: کم نیستند بانوانی که در کنار ایفای نقش مادری و همسری در بیرون از منزل نیز خوش‌ درخشیده‌اند، من نیز به خود می‌بالم که با لطف خداوند و ایمان به زندگی گامی در راستای کارآفرینی و اشتغال بانوان محل زندگی‌ام برداشته‌ام.

 

 

 

کد خبر 1130731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha