کانون امام حسن مجتبی(ع) نهبندان امتیاز کامل رواق نور را کسب کرد

رحیمی رومه گفت: برای دومین سال پیاپی کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) نهبندان موفق به کسب امتیاز کامل در رواق نور سومین رویداد ملی فهما شد.

«ابراهیم رحیمی رومه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: برنامه های قرآنی همواره مورد تأکید و دارای اهمیت بوده و این کانون نسبت به آن اهتمام ویژه در ذیل رواق نور داشته است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) نهبندان با بیان اینکه بیشترین فعالیت کانون در شبستان فرهنگ و رواق نور، کتاب، همدلی، رسانه و دانش است و تاکنون 200 خبر از کانون منتشر شده است، افزود: رواق نور یکی از رواق های ۱۲ گانه سومین رویداد ملی فهما است و این کانون در ذیل این رواق، طرح تلاوت نور را برگزار می کند.

 

رحیمی رومه ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، هر شب بعد اقامه نماز مغرب و عشاء یک صفحه از قرآن کریم توسط نوجوانان کانون قرائت می شود.

 

رحیمی رومه با بیان اینکه برنامه های دیگری به صورت خاص ویژه گروه های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار می شود، افزود: آموزش قرآن کریم شامل روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم هر شب در مسجد و برای یک گروه سنی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح صحیفه خوانی یکی دیگر از برنامه های کانون است که به منظور آشنایی اعضای کانون با معارف این کتاب ارزشمند و نیز انس با آن برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) ادامه داد: یکی از برنامه های امسال این کانون ذیل سومین رویداد ملی فهما، طرح نهج البلاغه خوانی است که با محوریت امام جماعت مسجد اجرا می‌شود.

 

رحیمی رومه جشنواره قرآنی مدهامتان را یکی دیگر از برنامه های رواق نور برشمرد و یادآور شد: 28 نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) در رشته های حفظ جزء ۳۰، مفاهیم، اذان و ترتیل خوانی قرآن کریم شرکت کرده اند.

 

کد خبر 1130778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha