کانونی که با همت بچه‌های مسجد ۸۱ نوعروس از ایتام را روانه خانه بخت کرده است

کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل العباس(ع) با حضور موثر در رواق همدلی از پیشتازان فهمای ۱۴۰۰ است. تهیه جهیزیه ۸۱ نوعروس از ایتام و محرومان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و اعطای وام قرض الحسنه به ۱۶۵۷ نفر از جمله کمک‌های مومنانه این کانون است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» به منظور فعالیت بچه های مسجد در عرصه های مختلف فرهنگی هنری اجرا شد و 30 آذر ماه در مرحله ثبت فعالیت ها به پایان رسیدبنابر این گزارش، در میان نزدیک به بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری که در مساجد کشور فعال هستند، برخی از کانون ها توانسته اند در این رویداد ملی تا کنون و بر اساس امتیاز فعالیت های ثبت شده در سامانه بچه های مسجد، نام خود را در گروه پیشتازان این رویداد قرار دهند.

کانون فرهنگی هنری «حضرت ابوالفضل العباس(ع)» واقع در قم در جوار مسجد حضرت ابوالفضل(ع) از جمله این کانون های مسجدی است که تا کنون موفق به کسب 15 هزار و 887 امتیاز از 20 هزار امتیاز لحاظ شده برای رویداد ملی فهمای 1400 شده است، از این رو مروری داریم بر فعالیت های این کانون پیشتاز مسجدی که در فهمای سال 99 نیز که با عنون طرح ملی ایران قوی برگزار شد، توانست شایسته تقدیر ویژه شود.

 

همکاری با مدرسه مسجدمحور

حجت الاسلام «سیدمحمدحسن پورموسوی» با بیان اینکه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) از مساجد فعال و برقرار منطقه است، اظهار کرد: ما در رواق های مختلف فعالیت های شاخصی داریم؛ برای مثال در حوزه تربیتی 130 دانش آموز در مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی مدرسه مسجدمحور ما مشغول تحصیل هستند و کانون و بچه های مسجد نیز در اجرای برنامه های این مدرسه همکاری و مشارکت دارند.

 

 

 

 

تهیه جهیزیه برای ۸۱ نوعروس از ایتام و دختران بی بضاعت

مدیر کانون فرهنگی هنری «حضرت ابوالفضل العباس(ع)» ادامه داد: یکی از عرصه های مهم فعالیت بچه های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شرکت در نهضت مواسات و همدلی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در قالب رواق همدلی دنبال می شود. در این راستا در سال جاری طی سه مرحله برای 81 نفر از نوعروسان از دختران ایتام و نیازمند جهیزیه به ارزش جمعاً دو میلیارد و بیست و پنج میلیون تومان تهیه شده است. بسیاری از این نوعروسان، سال ها به خاطر عدم امکان تامین جهیزیه مراسم ازدواج‌شان به تعویق افتاده بود که خوشبختانه با این اقدام خیرانه روانه خانه بخت شدند.

 

 

 

حجت الاسلام پورموسوی تهیه و توزیع بسته های معیشتی و رونق بخشیدن به سفره محرومان را از دیگر وجوه همدلی های مومنانه بچه های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برشمرد و گفت: در این راستا قریب به ۲۰۰۰ بسته غذایی و کمک معیشتی، ۵۰۰ بسته ویژه نوزادان شامل پوشک مای بی بی و شیرخشک و ۱۳۰۰۰ پرس غذای گرم به همت کانون فرهنگی هنری و موسسه خیریه حضرت ابوالفضل العباس(ع) تهیه شده و به نیازمندان و خانواده های محروم اختصاص یافته است. علاوه بر این نسبت به تامین سیستم گرمایشی و پتو برای افراد نیازمند نیز اقدام کرده ایم.

 

 

 

 

اعطای وام قرض الحسنه به مسجدی ها

مدیر کانون فرهنگی هنری «حضرت ابوالفضل العباس(ع)» اعطای وام قرض الحسنه را از دیگر فعالیت های مومنانه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با همکاری بچه های مسجد و موسسه خیریه آن برشمرد و خاطرنشان کرد: این وام ها به میزان چهار میلیون تومان ویژه مامومین مساجد منطقه اعطا می شود تا مشوقی باشد برای آنها که در نمازهای جماعت و فعالیت های مسجدی مشارکت دارند و بتوان از این طریق به رفع مشکلات آنها کمک کنیم. در این راستا تا کنون به ۱۶۵۷نفر وام قرض الحسنه اعطاء شده است.

 

 

 

وی در ادامه بیان کرد: کار شاخص دیگر کانون در سال 1400 و ماه های اخیر، تجهیز کتابخانه حضرت ابوالفضل (ع) است، این کتابخانه تنها محلی است که در منطقه به صورت مستمر و تخصصی در حوزه جوانان و کنکور کار می کند، که حدود 350 میلیون تومان به تجهیز این کتابخانه اختصاص یافت و بعد از دو سال تعطیلی کتابخانه خواهران به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، مجددا کتابخانه را فعال کردیم.

 

 

 

 

حجت الاسلام پورموسوی تولید آثار فرهنگی و دینی و مذهبی را از دیگر زمینه های فعالیت بچه های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) معرفی کرد و گفت: در این راستا کاری زیرساختی و کادرسازی در فضای مجازی را انجام دادیم و دوره تخصصی مهارت های مجازی را برای نوجوانان و جوانان برگزار کردیم تا در این باره حرفه ای شوند. تولید موشن گرافی، تدوین فیلم، تولید کلیپ، فتوشاپ و ... ازجمله محورهای این دوره تخصصی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «حضرت ابوالفضل العباس(ع)» در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در این دوره از استادان مبرز بهره بردیم و اکنون بچه های مسجد در حوزه تولید محتوای فضای مجازی فعال شده اند. همچنین، رسانه حضرت ابوالفضل(ع) را راه اندازی کردیم که در شبکه های مختلف مجازی محتوا ارائه می کند و ضمن اثرگذاری، با استقبال عموم علاقمندان مواجه شده است.

 

وی فعالیت در رواق سرود را از دیگر عوامل پیشتازی بچه های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در فهمای 1400 دانست و ابراز کرد: گروه سرود محبین حضرت ابوالفضل العباس(ع) متشکل از دختران مسجد (بین 7 تا 10 سال) فعالیت های چشمگیری دارند و در مناسبت هایی همچون ولادت حضرت فاطمه معصومه(ع)، موضوع امام زمان(عج) و ... آثار زیبایی را تولید و اجرا کرده اند، این سرودها از شبکه های مختلف صداوسیما همچون شبکه امید پخش شده است.

 

حجت الاسلام پورموسوی با بیان اینکه بچه های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اجازه ندادند شیوع کرونا برنامه های مناسبتی را کم‌رنگ و بی‌فروغ کند، تاکید کرد: علی رغم شرایط کرونایی مسجد فعالیت های خوبی داشته است برپایی ایستگاه های صلواتی بچه های مسجد ازجمله آنها است چنان که سازه ای را ایجاد و چای ذغالی و چای صلواتی توزیع کردند که هم برای مردم و هم نوجوانان و جوانان فعال در ایستگاه جذاب بود.

 

وی با بیان اینکه شبکه سازی و اجتماع مساجد با محوریت مسجد ابوالفضل(ع) در منطقه شکل گرفته است، گفت: در پی این مهم، مساجد منطقه که حدود 70 80 باب هستند هر هفته چهارشنبه ها دور هم جمع می شوند و یکی از بزرگان اخلاق حوزه با عنوان درس اخلاق ائمه جماعات نکاتی را برای آنها بیان می کند. این اقدام در واقع عمل به توصیه امام خمینی(ره) است که ما توانستیم عملی‌اش کنیم ابتدای هر جلسه یکی از مساجد تجربه هایش را بازگو می کند که نوعی تجربه نگاری و آشنایی با ظرفیت های مساجد و الگوگیری از آن است.

 

 

 

حجت الاسلام پورموسوی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارکان مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به ویژه کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل العباس(ع) با یکدیگر هم افزا هستند و فعالیت ها را جزیره ای دنبال نمی کنند که این مهم در موفقیت های مسجد و کانون تاثیری چشمگیر داشته است.

 

کد خبر 1130817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha